Archive for April, 2016

daun pandan

6 Khasiat Daun Pandan

Daun pandan sememangnya banyak kegunaan dan rasanya semua orang tahu bahawa daun pandan memang wangi. Disebabkan wangian atau harumannya yang unik, maka ada orang suka letakkannya di dalam masakan. Bahkan kalau nak masak nasi lemak tu, macam tak sah kalau tak letak daun pandan. Begitu juga halnya bilamana dalam majis perkahwinan, kalau takde daun pandan […]

doa ketika ditimpa musibah

3 Golongan Manusia Ditimpa Musibah

Setiap manusia yang hidup di dunia ini pasti pernah melalui musibah, ujian dan cubaan dalam kehidupan baik berupa sakit atau penyakit atau masalah kehidupan yang dihadapinya. Allah SWT menciptakan manusia pada dasarnya suka berkeluh kesah, kecewa serta bersedih dengan peristiwa negatif yang menimpa. Firman Allah SWT bermaksud: “Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia berada dalam susah […]

hot spot isteri

6 Hot Spot Isteri

Apakah 6 hot spot isteri untuk dicium suami? Kepada para suami di luar sana, tahu tak terdapat beberapa bahagian sensitif pada tubuh isteri anda yang boleh anda rangsang dengan ciuman? Kawasan sensitif ini dikenali sebagai hot spot, atau zon erotik pada tubuh isteri. Bahagian-bahagian pada tubuh isteri ini amat sensitif, dan mudah membuat isteri ghairah jika dicium […]

pepijat

6 Petua Hilangkan Pepijat

Apa itu pepijat? Pepijat adalah serangga berbentuk bujur yang warnanya kuning atau coklat kemerah-merahan dan tak mempunyai sayap. Saiznya kecil jer antara 1 mm – 8 mm, bergantung kepada usia. Pepijat yang kecik tu biasanya susah nak tengok sebab kulitnya telus (transparent). Tapi lepas pepijat tu dah selesai hisap darah boleh tengok badannya bertukar merah. […]

kejujuran dalam percintaan

7 Kejujuran Dalam Percintaan

Kejujuran dalam percintaan sememangnya satu sikap yang harus dijadikan pegangan atau pun satu prinsip kehidupan bagi mengekalkan kebahagiaan dan keharmonian rumahtangga. Pasangan yang sudah berkahwin haruslah bersikap transparent iaitu sikap berterus terang dan jangan berahsia. Orang yang pendiam dan menyimpan rahsia adalah seorang yang tiada kejujuran dalam dirinya dan seringkali menipu untuk melepaskan diri atau mengelak tertangkap […]

urat timbul

8 Tips Hilangkan Urat Timbul

Sakit Urat timbul atau varicose veins lazimnya akan muncul bila kita berdiri atau duduk lama sangat.. duduk macam patung tanpa mengalihkan kedudukan. Sebenarnya, sakit urat timbul atau varicose veins ini boleh berlaku kat mana-mana sahaja di bahagian badan.  Bagi mereka yg mengandung, urat yang timbul masa tempoh kehamilan tuh biasanya akan hilang dengan sendirinya lepas bersalin […]

ketuat

4 Bahan Hilangkan Ketuat

Ketuat atau kutil berpunca daripada virus HPV. Kebanyakan orang memang menjadi pembawa kepada virus ini. Tak semua orang akan mendapat ketuat, tetapi sesetengah orang yang badannya tak dapat memendam kegiatan virus ini akan mendapat ketuat. Ianya mempunyai “akar” yang mana akar ini jika tidak dihapuskan, tetapi akar ini akan menyebabkan kutil ini tumbuh kembali. Kita […]

Kedah FA

Pencinta Bola Sepak Soul And Passion

Kebelakangan ini sukan bola sepak tempatan kembali meriah dengan kehadiran pencinta bola sepak dan penyokong yang membanjiri stadium bagi menyokong pasukan kesayangan masing-masing. Para pencinta bola sepak yang mempunyai jiwa dan semangat (soul & passion) di dalam dirinya sememangnya tidak boleh dipisahkan daripada sukan nombor satu negara ini. Bagi diri admin sendiri, walaupun membesar di […]

sakit jantung

6 Petanda Awal Sakit Jantung

Sakit jantung adalah salah satu di antara penyebabnya kematian nombor satu di beberapa buah negara di dunia. Biasanya tanda-tanda awal sakit jantung telah dirasa pesakit sebulan terlebih dahulu serangan berlaku, tetapi biasanya orang meremehkan tanda-tanda itu sampai rawatan perubatan sering terlambat diberikan. Tanda awal serangan sakit jantung disebabkan oleh gaya hidup tidak sihat, kurang rehat, tahap stress […]

aksi romantik

5 Aksi Romantik Lepas Seks

Lelaki atau suami biasanya akan melupakan aksi romantik selepas berasmara dengan pasangan di atas ranjang. Apakah aksi romantik lepas seks yang admin maksudkan? Aksi romantik lepas seks adalah keinginan dan nafsu seks yang membuak-buak yang masih sama sebelum mencapai kepuasan terpancutnya air mani atau pun lebih dikenali dengan klimaks. Aksi romantik  inilah yang selalunya diabaikan […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/