3 Tips Kecilkan Paha Dan Betis

kecilkan paha dan betis
kecilkan paha dan betis

kecilkan paha dan betis

Admin percaya masih ramai wanita tercari-cari cara yang berkesan untuk kecilkan paha dan betis yang besar. Ada di antara kita mengamalkan diet tetapi bahagian paha dan betis tetap besar dan sering menjadi penghalang bagi mereka untuk mencapai kesempurnaan itu.  Persoalannya, adakah anda melakukan teknik senaman yang betul?

Hari ini admin mahu berkongsi beberapa tips mudah untuk anda yang mengalami masalah paha dan betis yang besar. Tips ini haruslah diamalkan setiap hari sehingga anda nampak perubahannya.

1. Melakukan Senaman

  • Antara senaman yang baik untuk paha dan betis ialah berjalan atau berjogging. Kaki anda merupakan otot utama untuk kedua-dua senaman ini. Jika anda tidak mampu untuk berjogging, anda boleh juga berjalan secara perlahan atau berlari setempat. Fungsi dan kesannya tetap sama. Jadi tiada alasan untuk anda tidak membuat senaman ini!

2. Kurangkan Pengambilan Makanan Berlemak

  • Pengambilan makanan berlemak merupakan faktor utama paha dan betis yang besar. Oleh sebab itu, kurangkanlah pengambilan makanan yang berlemak. Gantikan dengan makanan yang lebih sihat dan mempunyai khasiat yang baik untuk badan anda. Secara tidak lansung dapat membantu mengurangkan lemak dalam badan anda!

3. Makan Makanan Yang Berserat

  • Tahukah anda makanan yang mempunyai serat yang tinggi dapat membantu anda untuk mengurangkan saiz paha dan betis? Ini kerana makanan berserat seperti sayur dan buah-buahan mempunyai khasiat yang sangat tinggi dan kurang lemak dan secara tidak langsung dapat membantu mengurangkan lemak dalam badan.

Petua yang paling mudah untuk anda kecilkan paha dan betis, anda boleh lalukan selepas terjaga dari tidur : Setelah anda bangun dari tidur, kekalkan badan anda dalam posisi melentang. Angkat kaki ke atas dan gerakkan ke atas dan ke bawah seperti sedang mengayuh basikal. Kemudian angkat kedua-dua belah kaki anda pada ketinggian yang sama dan tahan untuk beberapa minit (ikut kemampuan). Kemudian, sambung kembali gerakkan kaki anda seperti sedang mengayuh basikal. Jangan terlalu cepat dan jangan terlalu lambat.

Selamat mencuba!

Selain tips untuk kecilkan paha dan betis di atas, anda boleh mencuba produk Figure Up yang tengah panas di pasaran. Fenomena Figure -Up sedang menggegar pasaran sekarang ini…… Mudah dan berkesan….. Cuma ambil 1 biji dan telan sebelum sarapan dan minum segelas air putih.. Makan macam biasa, tak perlu berdiet-diet….hanya banyakkan minum air putih. Lepas 5 hari lihat hasilnya..sungguh menakjubkan.

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/