5 Kemuncak Seks Isteri

Kemuncak Seks Isteri
Kemuncak Seks Isteri

Kemuncak Seks Isteri

Wanita yang sudah bersuami pasti mengetahui akan maksud kemuncak seks atau klimaks wanita. Namun begitu kalangan selalunya mereka hanya punya pengetahuan tentang nikmat kemuncak seks sahaja, selebihnya tentang perkara tidak pula diketahui atau termasuk dalam ilmu pengetahuan mereka.

Pengetahuan tentang kemuncak seks ini penting bukan saja untuk mereka yang baru mendirikan rumahtangga tapi juga untuk yang telah lama berkahwin bagi terutama dalam membantu memperhebatkan lagi kehidupan seks suami isteri. Selain itu bagi suami, info ini juga penting untuk memastikan mereka memahami situasi klimaks yang dirasai oleh isteri dan peranan mereka dalam hal itu sendiri.

Bagaimana Isteri Mencapai Kemuncak Seks?

Alat kelamin memainkan peranan penting dalam memastikan wanita mengecap kemuncak seks. Belaian atau sentuhan di bahagian-bahagian yang peka dan sensitif akan dirasakan cukup menyeronokkan. Di sinilah perlunya peranan suami, mereka harus memberikan `khidmat’ yang lebih lama bagi memuaskan hati isteri dan seterusnya memastikan isteri mendapat kemuncak seks yang diinginkan.

1. Kemuncak Seks Berganda (Multiple Orgasme)

Berbeza dengan kaum Ielaki, wanita mampu mencapai kemuncak seks lebih dari sekali sewaktu mengadakan hubungan intim dengan suami. Maksudnya mereka merasakan orgasme sekali lagi tidak lama setelah yang pertama. Sekiranya wanita itu dapat memper­tahankan nafsu berahinya dan terus dirangsang oleh suami mereka mungkin dapat melanjutkan kemuncak seks pada kali kedua. Ada juga wanita yang meng­alaminya antara tiga atau lima kali dalam satu aktiviti seksual bersama suami.

women-love-gushing

2. Punca Konflik Rumahtangga

Memang ada kalangan suami isteri yang terpaksa menerima kenyataan berpisah kerana tidak mendapat kepuasan seks dari pasangan. Justeru soal kenikmatan seks ini jangan dipandang remeh. Ramai juga yang tidak berani ber­terus terang walaupun tidak mencapai kepuasan sehingga akhirnya pasangan mengalami konflik dan akhirnya bercerai. Ada pasangan yang hanya membuka cerita ketika perbicaraan menuntut cerai di mahkamah syariah. Alangkah sayangnya rumahtangga hancur hanya kerana sebab ini sedangkan ia boleh diselamatkan jika mereka berterus-terang.

3. Jangka Waktu

Jangka waktu atau tempoh masa untuk mencapai klimaks itu berbeza bagi setiap wanita. la juga berbeza mengikut keadaan, suasana dan juga mood. Sekiranya hubungan seks dilakukan dalam keadaan yang tidak menyelesakan, seseorang wanita mungkin mengambil masa yang lama untuk mencapainya.  Begitu juga jika wanita dalam keadaan emosi yang tidak tenteram. Tidak mustahil, wanita tersebut langsung tidak mencapai kemuncak seks walaupun suami telah memberi rangsangan yang secukupnya.

Bagi tempoh masa nikmat kemuncak seks pula, ia juga berlainan antara wanita. Namun kebiasaannya ia berlaku selama 10 hingga 15 saat. Wanita akan merasai ketegangan pada otot-otot kecil sekitar faraj dan rahim akan mula mengendur selama dua atau tiga saat dan ia kemudian diikuti dengan orgasme.  Selepas itu semua bahagian tubuh wanita akan kembali normal diikuti dengan rasa lega, santai dan penuh damai.

wet-girl-squirt-photo

4. Kenikmatan Kemuncak Seks

Di antara sebab hubungan seks antara suami isteri sangat dihajati adalah kepuasan kedua-dua pihak. Seks akan menjadi lebih berkualiti jika kepuasan itu dinikmati bersama-sama.  Sekiranya masing-masing tidak dapat menikmatinya maka jiwa pasangan boleh terganggu dan mampu merosakkan hubungan suami isteri.

5. Peranan Suami

Mencapai kemuncak seks yang ideal tidaklah semudah yang dibayangkan. Tugas ini sebenarnya dikongsi bersama oleh suami. Biasanya dalam aktiviti seksual, suami akan terlebih dahulu mencapai kemuncaknya dan kemudiannya si isteri. Dalam hal ini peranan dan sikap kepriha­tinan suami sangat diperlukan. Mereka perlu terus merangsang bagi memboleh­kan isteri menikmatinya pula. Ada suami yang mementingkan diri sendiri dan tidak menghiraukan kepuasan pasangannya.

Setelah mencapai kepuasannya, suami terus menghentikan hubungan seksual tanpa mengambil kira isteri yang belum lagi menikmatinya. Ketidakpuasan dalam hubungan seks ini sebenarnya boleh terbawa-bawa dalam aspek rumahtangga yang lain.

 how-to-make-a-girl-squirt

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/