6 Resipi Air Detox

Resipi Air Detox
Resipi Air Detox

Resipi Air Detox

Tahukah anda, bahawa anda sendiri boleh melakukan proses mendetox atau menyingkirkan bahan toksik dengan menggunakan air detox, lemak atau bahan buangan dari tubuh anda. Bagi mereka yang berkemampuan pula mengambil pendekatan mudah dengan mengunjungi pusat perampingan badan. Sedar-tak sedar, kita telah mengeluarkan belanja yang besar semata-mata ingin mendapatkan bentuk tubuh yang kita inginkan.

Ramai antara kita yang inginkan tubuh badan yang sihat di samping mempunyai bentuk tubuh yang menarik. Jalan pintas adalah dengan memakan bahan-bahan atau pil yang di katakan mampu mendetox, membuang lemak dan menguruskan tubuh badan tanpa kita fikirkan kesan sampingan yang bakal kita hadapi kemudian hari.

Mari belajar bagaimana untuk menyediakan minuman yang dapat melakukan proses detox pada tubuh kita iaitu resipi air detox. Cara membuatnya cukup mudah dan ringkas di samping kita juga dapat berjimat kerana bahannya tidaklah terlalu mahal di samping ianya adalah dari bahan asli tanpa pengawet.

 

Antara kebaikan Air Detox 

  • Mencuci dalaman perut dan usus
  • Menurunkan berat badan
  • Mengempiskan perut
  • Melegakan sakit tekak
  • Mencantikkan kulit kerana kandungan vitamin C yang tinggi
  • Membuang toksin dalam badan
  • Mengurangkan masalah selsema

 

Mari bersama admin kita kenali 6 resipi air minuman detox yang sangat mudah, sedap dan menyelerakan 

1. Buah Lemon

Perahkan setengah biji lemon ke dalam segelas air. Kacau air, dan sedia untuk diminum. Air Detox Lemon paling senang dan cepat untuk disediakan. Kebaikan utama air minuman Lemon adalah seperti bau nafas yang menyegarkan, menyeimbangkan kandungan pH dalam badan, meningkatkan fungsi penghadaman, menguatkan sistem imun, membaiki kulit yang rosak, menyahtoksikan hati, mengawal selera makan, meningkatkan metabolisma serta mengempiskan perut.

detox-6

2. Timun Dan Buah Lemon

Potong sebiji timun batang kecil-kecil. Perahkan sebiji Lemon, kemudian masukkan semua bahan ke dalam jag bersama air masak. Simpan di dalam peti sejuk semalaman. Boleh juga masukkan hirisan lemon dan 4 helai daun pudina untuk lebih menyedapkan. Timun membantu penghidratan dan penyingkiran toksin, dan Lemon baik untuk mengempiskan perut.

detox-5

3. Halia Dan Buah Lemon

Hiris dua biji Lemon nipis-nipis dan potong satu biji Halia bersaiz 2 inci kecil-kecil. Masukkan ke dalam jag bersama air, kemudian biarkan semalaman. Air Detox Lemon Halia adalah antara minuman detox terbaik untuk menurunkan berat badan. Halia adalah penawar segala penyakit dan sangat berkesan untuk proses membuang toksin badan. Minuman ini berkesan untuk mengawal selera makan, meningkatkan metabolisme, mencuci darah serta membuang air yang menyebabkan gemuk air. Amalkan meminum air detox ini setiap hari, dan anda akan merasa perubahan berat badan anda.

detox-4

4. Buah Strawberi Dan Kiwi

Hiriskan dua biji Kiwi dan dua biji Strawberi. Masukkan ke dalam gelas besar  bersama air masak. Sejukkan di dalam peti semalaman. Kiwi kaya dengan Vitamin A dan E yang sangat berkesan untuk melawan radikal bebas serta mengeluarkan toksin. Manakala Strawberi pula sangat baik untuk kulit.

detox-1

5. Kulit Kayu Manis Dan Buah Epal

Hiris sebiji Epal dan masukkan ke dalam segelas air bersama sebatang Kayu Manis. Kemudian sejukkan di dalam peti sejuk. Gabungan Epal dan Kayu Manis ini boleh digunakan sebanyak empat kali. Air Detox ini sangat membantu untuk meningkatkan metabolisme serta membakar lemak.

detox-2

6. Buah Tembikai Dan Strawberi

Potong kecil satu cawan strawberi dan dua cawan tembikai, kemudian masukkan ke dalam air masak satu jag. Boleh juga masukkan 4 helai daun pudina untuk lebih menyelerakan. Simpan di dalam peti sejuk selama 1 jam. Air detox ini sangat kaya dengan Vitamin C. Ia sangat baik untuk mencantikkan kulit, membantu penghadaman serta meningkatkan sistem imun tubuh

detox-3

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/