9 Ciri Pasangan Bahagia

Pasangan Bahagia
Pasangan Bahagia

Pasangan Bahagia

Apa yang suami isteri inginkan untuk menjadi pasangan bahagia dalam suatu hubungan? Jika anda sedang berusaha untuk meningkatkan kualiti pernikahan anda, berikut di bawah ini adalah 10 ciri pasangan bahagia. Semoga bermanfaat.

1. Berasa Bangga Bila Bersama Pasangan

Pasangan bahagia sangat senang jika dilihat sedang bersama-sama dan melakukan beberapa jenis sentuhan kasih sayang, seperti: memegang tangan, tangan di bahu atau di belakang leher. Mereka tidak bermaksud menunjukkan melainkan hanya mengatakan bahawa mereka saling memiliki satu sama lain.

2. Ucapan Selamat Malam

Hal ini memberitahu pasangan anda bahawa terlepas dari betapa sedih anda dengannya, anda masih ingin berada dalam hubungan. Hal ini mengatakan juga bahawa apa yang anda dan pasangan miliki adalah lebih besar daripada sebuah kejadian yang menjengkelkan.

3. Ucapan Sayang Pada Setiap Pagi.

Ini adalah cara yang bagus untuk menyimpan kesabaran dan toleransi dimana setiap pasangan masing-masing mungkin akan menghadapi hari-hari yang buruk di tempat kerja seperti dimarahi bos dan gangguan-gangguan lain setiap harinya.

4. Berpelukan 

Kulit kita memiliki memori “sentuhan yang baik” (dicintai), “sentuhan buruk” (disalahgunakan) dan “tidak ada sentuhan” (diabaikan). Pasangan yang menyapa dengan saling berpelukan akan menjaga kulit mereka tetap berada di “sentuhan yang baik,” yang dapat menyuntik semangat anda.

5. Tidur Bersama.

Ingat ketika masa-masa awal hubungan anda, ketika anda tidak boleh menunggu untuk pergi ke tempat tidur bersama-sama untuk bercinta? Pasangan bahagia akan menahan godaan untuk pergi tidur pada waktu yang berbeza. Mereka akan pergi tidur pada waktu yang sama, meskipun jika salah satu pasangan kemudian bangun untuk melakukan suatu hal sementara pasangan mereka tidur.

6. Susah Dan Senang Bersama-Sama

Jangan meremehkan pentingnya kegiatan yang dapat anda lakukan bersama-sama dimana anda berdua dapat menikmatinya. Jika anda tidak menemukan kesenangan bersama, pasangan yang bahagia akan mencari dan mengembangkannya. Pada saat yang sama, pastikan untuk menumbuhkan minat anda sendiri, hal ini akan membuat anda lebih menarik bagi pasangan anda dan mencegah anda dari keterbergantungan.

7. Berjalan Seiringan Dan Berdampingan

Daripada satu pasangan tertinggal atau terseret di belakang pasangan lainnya, pasangan yang bahagia akan berjalan berpegangan tangan atau berdampingan. Mereka tahu bahawa lebih penting untuk berdampingan bersama-sama dengan pasangan mereka daripada melihat pemandangan sepanjang jalan.

8. Memaafkan

Ketika mereka memiliki perbedaan pendapat atau argument, dan jika mereka tidak bisa menyelesaikannya, pasangan yang bahagia akan mempercayai dan memaafkan satu sama lain dibanding curiga dan benci.

9. Fokus

Jika anda mencari hal-hal dimana pasangan anda berbuat salah, anda akan selalu dapat menemukan sesuatu. Jika anda mencari apa yang dia lakukan benar, anda selalu dapat menemukan sesuatu juga. Jadi itu semua tergantung pada apa yang anda ingin cari. Pasangan yang bahagia akan menonjolkan sisi yang positif.

Pasangan bahagia jelas memiliki kebiasaan yang berbeza dari pasangan yang tidak bahagia. Kebiasaan adalah perilaku yang anda lakukan secara kebiasaan dan memerlukan sedikit usaha untuk mempertahankannya. Diperlukan setidaknya 21 hari pengulangan dari sebuah perilaku baru untuk akhirnya menjadi kebiasaan.

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/