Keburukan Rohypnol

Rohypnol
Rohypnol

Rohypnol

Ubat penenang Rohypnol adalah sejenis ubat khayal atau ubat tidur yang termasuk dalam kategori ubat penenang kelas premium. Ianya juga lebih dikenali ‘rape date tablet’ di Amerika Syarikat dan diharamkan penjualannya di sana. Ubat penenang Rohypnol ini sangat merbahaya kerana sering disalah gunakan oleh perogol dan lelaki hidung belang untuk meniduri mangsanya hanya dalam waktu yang singkat ianya memberi kesan yang maksimum kepada orang yang diberi minum dengan ubat Rohypnol ini.

Kesan Rohypnol ini akan membuatkan wanita yang meminum air yang dicampur, akan menyebabkan berlakunya regangan pada otot sehingga merasa rileks dan mengantuk, kemudian dalam waktu tidak sampai 10 minit mangsa akan tidak sedarkan diri dan tidak berdaya.

Rohypnol ini tidak boleh dijual dengan sewenang-wenangnya kerana ianya sangat merbahaya kepada kaum wanita yang banyak menjadi mangsa rogol akibat daripada penggunaan ubat Rohypnol ini yang dicampur di dalam minuman mereka ketika keluar berhibur atau makan malam dengan teman lelaki yang baru dikenalinya. Ini kerana fungsi Rohypnol itu sendiri yang menjadi taruhan lelaki hidung belang untuk memuaskan nafsu mereka ke atas perempuan idaman mereka. Namun sehingga saat ini sudah tidak menjadi rahsia umum lagi bahawa ubat Rohypnol sudah menjadi ubat yang paling banyak di cari kaum lelaki sebagai senjata penakluk wanita yang paling dahsyat.

Khasiat Dan Kesan Rohypnol

Ubat ini memiliki kesan dan reaksi yang bersifat sementara untuk menjadikan seseorang itu tidak sedarkan diri. Penggunaannya lebih cenderung sebagai ubat untuk menidurkan seseorang itu yang mengalami masalah Insomnia iaitu penyakit sukar tidur. Kandungan bahan yang terdapat pada rohypnol juga tidak mengandung bahan-bahan kimia ataupun dadah yang terlarang. Selagi penggunaannya yang tidak berlebihan dan bukan dalam jangka waktu yang panjang, rohypnol selamat digunakan dan tidak memiliki kesan sampingan kepada pengguna.

Bagi yang selalu menggunakannya, akan merasakan otot-ototnya renggang dan relaks, kemudian akan mengalami penglihatan dan pendengaran kabur dan samar-samar, dan rasa mengantuk yang amat sanagt. Pengguna Rohypnol akan tidak sedarkan diri disebabkan kesannya sudah mula menula dan sukar untuk berbicara dan menggerakkan tubuhnya, kemudian tertidur dalam waktu beberapa jam. Biasanya waktu tidur akibat tindakbalas ubat Rohypnol ini adalah selama 3 hingga 5 jam. Ianya bergantung bagaimana keadaan dan kesihatan pengguna ketika meminumnya. Dalam keadaan yang sihat, biasanya mengambil masa yang cepat untuk sedarkan diri.

Cara Penggunaan

Untuk mendapatkan hasil yang maksima dan mendapatkan reaksi sesuai dengan khasiat ubat ini, anda hanya perlu mencampurkan Rohypnol ke dalam air minuman. Ianya berkesan pada apa jua jenis air minuman dan biarkannya benar-benar larut di dalam air.

Selepas itu, berikan minuman itu tadi kepada orang yang ada masalah Insomnia. Tunggu beberapa minit, kerana kesannya tidak memerlukan waktu lama untuk membuatkan dia tertidur. Sekitar 5 hingga 10 minit kemudian orang yang telah meminum air yang telah dicampurkan Rohypnol tidak akan sedarkan diri.

Kesimpulannya, ubat ini dicipta bertujuan untuk menolong dan memberi manfaat kepada orang yang betul-betul memerlukannya. Namun ianya sering disalahgunakan oleh manusia yang tidak bertanggungjawab untuk melampiaskan nafsu seks mereka dengan cara yang salah di sisi agama dan undang-undang.

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/