Petua Menganjalkan Payudara

Petua Menegangkan Payudara
Petua Menganjalkan Payudara

Petua Menganjalkan Payudara

Petua menganjalkan payudara ini adalah petua yang perlu diamalkan oleh wanita yang sayangkan suami supaya tak cari lain.. hehe.. Sebab tulah petua menganjalkan payudara ni turut dipanggil petua sayang suami. Bagi yang sudah berkahwin dan melahirkan anak masalah payudara kendur, dah tak anjal, lembik dan geleber sering menghantui wanita dan jalan penyelesaian kepada masalah yang admin sebutkan tadi adalah dengan cuba mengamalkan petua menganjalkan payudara yang akan admin kongsikan ye..

Petua menganjalkan payudara nie sebenarnya dah lama diamalkan oleh orang-orang lama. Malah info tentang petua menganjalkan payudara nie pun rasanya sejak tahun 1990-an dah pun boleh diperolehi dalam buku rawatan tradisional dan petua-petua lama. Info nie pun dah banyak dimuatkan dalam pelbagai blog dan website kecantikan.. hmm.. dan sekarang admin PB nak kongsi juga dalam artikel kali ini kepada para pembaca Petua Bahagia.

Dikatakan ramai wanita yang menghadapi isu payudara kurang mantap nie, betul ke? Hmm.. entahlah… sendiri-sendiri lah jawab yer..hehe.. Tapi rasa-rasanya memang ada juga yang mengalami masalah buah dada kurang tegang atau sedikit kendur ni.. Ada sebahagian kaum hawa akan mengalaminya selepas habis bersalin. Tapi ada yang tak mengalami masalah langsung malah buah dada besar dan tegang selepas bersalin sebab menyusukan anak.

tumblr_nj9h2uCYNn1qdo22go1_1280

Ada pun orang lain, terutamanya yang masih 20-an tu turut mengalami isu buah dada kendur. admin kata begitu sebab ada perasan sesetengah wanita yang tempek atau letak tisu dalam bra supaya buah dada tu nampak lebih menggunung..

Menurut pendapat pakar kesihatan (baca dalam majalah) masalah payudara kendur dan kurang bermaya ni boleh juga disebabkan oleh masalah hormon.. Hmm.. kalau dah macam tu elok gak pergi check dengan doktor yang bertauliah. Penjagaan buah dada nie penting dik ooiii, bagi yang dah berumahtangga tu mesti faham kan.. hehe..

Okey, apa-apa pun kita seharusnya berikhtiar kan untuk menganjalkan payudara.. kalau ada cara moden untuk menganjalkan payudara kita cuba asalkan tak memberikan kesan-kesan negatif..

Dan kalau nak amalkan cara tradisional yang rasanya lebih menjimatkan dan terbukti berkesan buat sesetengah orang yang dah lama mengamalkannya, bolehlah dicuba beberapa petua menganjalkan payudara seperti berikut:

tumblr_nm55m1kiRd1qdo22go1_1280

Petua Buah Dada Cun, Tegang, Gebu, Anjal, Kekar Dan Mantap

Ambil beberapa helai daun sirih Melayu iaitu yang berdaun lebar dan warna hijau. Kendian sapukan minyak kelapa pada daun sirih pada bahagian atas. Lepas tu salaikan pula daun yang telah disapu minyak tu dengan api lilin dan masa ia masih suam-suam panas tu tekapkan pada payudara. Biarkan kering dan lakukan berulang kali.

Ada pun petua yang lain kalau susah nak dapatkan daun sirih ialah dengan menggunakan putih telur. Pecahkan telur dan ambil bahagian putihnya saja. Yang kuning tu pepandailah korang nak buat apa pun..hehe..

Ok… putih telur tu perlu disapu dan ratakan di sekeliling payudara. Kendian biarkan ia mengering dengan sendiri. Seeloknya amalkan pada sebelah malam dan biarkan ia kering dengan sendiri sampai ke pagi. Cuba amalkan sekurang-kurangnya setiap dua malam dan dalam beberapa hari In shaa Allah uols boleh lihat perubahannya. Sungguh hebat…

Tapi bagi yang masih menyusu anak tu jangan lak dibiar sampai ke pagi kay.. dibuatnya baby nangis malam-malam nak susu badan.. tak ke haru… hehe..

 Sexy-Boobs-Gallery_2

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/