Petua Wangikan Badan

Petua Wangikan Badan

Petua Wangikan Badan

Bagaimana nak wangikan badan? Senang saja, semburkan saja minyak wangi… chehh.. suma orang pun tahu betol tak hehe… Tapi korang sedar tak kekadang, minyak wangi nie sebenarnya tak dapat nak membantu sangat wangikan badan lebih-lebih bagi mereka yang terpaksa buat kerja outdoor. Lagipun, dengan cuaca yang panas lembap kat Malaysia nie selalunya bila balik lepas makan tengahari jer mesti ada yang mula ‘berbau’ hehe..

Bagi lelaki yang mementingkan penampilan diri, badan yang senang berpeluh dan cepat berbau boleh menyebabkan kurangnya keyakinan diri. Mencari alternatif untuk wangikan badan dan mengelak bau ketiak yang kurang menyenangkan ini boleh membantu kaum lelaki agar nampak lebih segar dan berkeyakinan.

So, satu penyelesaian terbaik untuk wangikan badan ialah kita kena cari jalan supaya badan nie jadi wangi secara semulajadi. Untuk itu, apa kata korang cuba petua wangikan badan seperti berikut:

Petua Wangikan Badan Dan Hilangkan Bau Badan

Satu ramuan tradisional yang digunakan sejak turun-temurun untuk wangikan badan ialah beras. Selain berupaya menghaluskan kulit, beras juga dikatakan dapat menghapuskan masalah bau badan. Caranya ialah ambil segenggam beras dan gorengkan tanpa minyak sehingga hangus jadi cam beras terbakar. Lepas tu tumbuk beras terbakar tu  hingga hancur dan bancuh bersama air asam jawa.

Gosokkan bancuhan tu ke bahagian-bahagian badan yang mudah berpeluh seperti bawah ketiak dan sebagainya. Lepas digosok biarkan selama 10 minit lepas tu barulah korang mandi. Jika diamalkan dengan kerap, hasilnya akan dapat dirasai apabila badan tidak lagi berbau busuk setiap kali berpeluh.

Pewangi Peluh

Dapatkan tawas dan jadikan ia serbuk. Gaulkan serbuk tawas tu dengan sedikit beras. Setelah itu sapu rapi ke seluruh badan terutama di tempat-tempat yang mudah berpeluh. Seboleh-bolehnya cuba amalkan setiap malam sebelum tidur. Anda akan dapati peluh yang keluar dari badan bertukar menjadi wangi.

Kalau korang rasa petua-petua yang diatas nie tak berapa sesuai ngan citarasa korang, bolehlah cuba lain-lain petua hilangkan bau badan yang pernah admin kongsi sebelum nie atau dapatkan pewangi pemikat dan penarik lelaki dan wanita seperti Pheromances, Pherolins, Pheromiss, PheroX dan Pheromax untuk wangikan badan anda dengan cepat dan semudah ABC.

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/