Posisi Seks 69

Posisi Seks 69
Posisi Seks 69

Posisi Seks 69

 

Anda pernah dengar posisi seks 69? Jika tak pernah, lihat gambar di atas kalau nak tahu apa itu posisi seks 69. Seperti yang dipaparkan pada gambar di atas, posisi seks 69 adalah posisi seks yang digunakan ketika oral seks. Pada posisi ini, si suami dan si isteri melakukan oral seks kepada pasangan dengan serentak.

Posisi seks ini dinamakan posisi 69 kerana posisi badan suami dan isteri yang berada pada kemaluan pasangan ketika melakukan posisi ini. Bagi pasangan suami isteri yang belum pernah melakukan posisi seks 69 ini, mungkin posisi ini kelihatan agak pelik dan sukar dilakukan. Tetapi percayalah apabila anda berdua melakukannya, nikmat yang dialami daripada posisi ini sukar digambarkan dengan kata-kata.

Posisi Seks 69 Ketika Foreplay

Oleh kerana posisi seks ini adalah antara posisi seks terbaik untuk oral seks, posisi ini sering digunakan ketika sesi foreplay, iaitu sebelum bersetubuh. Tetapi boleh sahaja posisi seks 69 ini digunakan untuk membuat pasangan puas sehingga klimaks. Mungkin sedikit sukar dan memerlukan latihan, tetapi tidak mustahil dengan latihan yang singkat anda boleh membuat pasangan anda puas dengan posisi ini tanpa perlu bersetubuh.

Melakukan Posisi Seks 69

Tidak sukar untuk melakukan posisi seks 69. Malah posisi seks ini sangat mudah dan sangat ‘natural’ buat suami mahupun isteri. Terdapat beberapa tips yang boleh membuat pengalaman posisi seks 69 anda berdua lebih nikmat dan memuaskan.

Kelebihan Posisi Seks 69

Posisi jimak ini adalah antara posisi seks yang terkenal. Terdapat banyak kelebihan bagi pasangan yang melakukan posisi seks 69. Ketika suami melakukan seks oral kepada isteri (Cunnilingus), si isteri pula melakukan juga oral seks kepada suami (Blowjob) iaitu dengan mengulum zakar suami. Jadi posisi seks ini tidak membenarkan hanya si suami atau isteri sahaja yang mengawal keadaan, tetapi masing-masing memberi dan menerima dalam masa yang sama. Ini memberikan kesan yang hebat bukan sahaja kepada rangsangan fizikal, tetapi juga kepada rangsangan emosi anda berdua. Posisi ini juga adalah posisi yang santai dan boleh dilakukan dengan perlahan-lahan tanpa perlu tergesa-gesa. Oleh itu pasangan akan menjadi lebih intim dan mesra ketika melakukan posisi seks 69 ini.

posisi seks 69

Pastikan Alat Sulit Bersih

Sebelum anda berdua melakukan posisi seks 69, terdapat faktor utama yang perlu diberi perhatian, iaitu kebersihan. Faktor utama ketika melakukan seks oral ialah faktor kebersihan. Oleh itu pastikan alat sulit anda berdua bersih sebersihnya. Gunakan sabun atau pembersih semula jadi yang tidak mengandungi bahan kimia untuk membersihkan alat sulit sebelum melakukan posisi ini.

Beri Yang Lebih

Antara kesalahan yang sering dilakukan oleh pasangan ketika melakukan posisi seks 69 ialah kurang memberi tetapi lebih menerima. Selalunya si suami akan lebih santai berbanding si isteri dalam posisi seks ini. Ini membuatkan pengalaman posisi seks ini menjadi tidak nikmat dan hanya memenatkan sebelah pihak. Elakkan dari melakukan kesalahan ini. Puaskan pasangan anda dengan sepenuhnya dan jangan terkejut sekiranya beliau juga akan memberi tindak balas yang sama. Itulah dinamakan konsep memberi dan menerima.

Gunakan Bantal Sebagai Sokongan

Selalunya pada posisi seks 69 ini, si isteri berada di atas manakala si suami berada di bawah. Oleh itu si suami perlu mengangkat kepala untuk menggomol faraj isteri. Sudah pasti ini akan membuatkan suami tidak selesa, dan silap hari bulan terkehel pula leher beliau. Oleh itu gunakan bantal sebagai sokongan untuk membuat anda lebih selesa pada posisi ini.

Jangan Lupa Tangan Anda

Oral seks tidak bermakna anda hanya menggunakan bibir dan lidah untuk memuaskan pasangan. Jangan lupa pula kepada tangan anda. Gunakan tangan anda dan jari anda untuk membuat pasangan anda lebih nikmat. Tidak semestinya anda menggunakan tangan anda hanya pada alat sulit pasangan. Boleh sahaja tangan anda meneroka bahagian zon erotik yang lain pada tubuh si dia. Gunakan kreativiti anda.

Faktor Terpenting Posisi Seks 69

Nak tahu faktor terpenting ketika melakukan posisi seks ini? Jawapannya ialah jangan terlalu serius dan bergembira. Posisi seks ini adalah posisi seks yang intim dan mesra. Lakukannya dengan gurau senda dan berseronoklah di ranjang. Jangan terlalu menumpukan perhatian untuk memuaskan pasangan pada posisi ini sehingga anda lupa untuk berseronok dengan si dia.

Kesimpulannya terdapat beberapa variasi posisi seks 69 yang boleh anda praktikkan bersama pasangan. Antaranya ialah posisi seks 69 di sisi, atau posisi seks 69 lelaki di atas. Malah jika anda lebih ‘daring’, boleh lakukan posisi seks 69 secara berdiri!

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/