Posisi Seks Missionary

bersedia untuk posisi seks Missionary

 

posisi seks Missionary

posisi seks Missionary

Posisi seks Missionary adalah posisi seks yang sering diamalkan oleh kebanyakkan pasangan ketika berjimak. Boleh dikatakan posisi seks ini adalah sangat popular. Malah kajian menunjukkan posisi seks Missionary adalah antara sepuluh posisi seks yang diminati di dunia.

Apa yang membuatkan posisi seks Missionary sangat diminati?

Posisi seks Missionary dikatakan diminati oleh kebanyakkan pasangan di dunia kerana ‘mekanik’ posisi itu sendiri. Dalam posisi seks ini, si suami berada di atas dan si isteri berada di bawah.

Ini membuatkan si suami berasa berkuasa sepenuhnya ke atas si isteri, manakala si isteri seakan menyerah diri kepada si suami. Perlakuan ini sesuai dengan naluri suami sebagai seorang lelaki yang ingin mengawal pasangan mereka, dan naluri wanita si isteri yang ingin dibelai dan dikuasai suami. Walaubagaimanapun, sesetengah wanita yang mempunyai sifat dominan dan ingin mengawal keadaan merasakan posisi seks Missionary ini terlalu tradisional dan membosankan.

Fakta menarik tentang posisi seks Missionary

Posisi seks ini, iaitu lelaki di atas dan wanita di bawah dinamakan sebagai posisi seks Missionary kerana posisi seks ini dikatakan adalah posisi yang beradab, dan dikatakan sebagai posisi terbaik bagi mereka yang menginginkan zuriat. Bagi yang tak tahu, perkataan “Missionary” bermaksud mubaligh, dan sering digunakan pada mubaligh atau pendakwah Kristian. Tetapi jangan pula risau kerana ini hanya terma dan posisi seks ini tiada kaitan dengan sebarang agama di dunia.

Malah terdapat ‘ekstremis’ yang mengatakan posisi seks Missionary adalah satu-satunya posisi seks yang perlu diamalkan sekiranya pasangan tersebut inginkan zuriat, dan posisi-posisi seks yang lain adalah tidak suci dan pasangan yang mengamalkan posisi seks selain daripada posisi seks Missionary tidak akan memperolehi zuriat!

Sudah pasti ini adalah Mitos dan tidak boleh dipercayai.

Pakar-pakar seksual juga sebelum ini percaya bahawa posisi seks Missionary hanya dilakukan oleh manusia ketika berjimak, dan tiada haiwan yang melakukan posisi seks ini untuk persetubuhan. Walaubagaimanapun penemuan terbaru mendapati posisi seks Missionary juga dilakukan oleh ‘Gorilla‘ dalam sesetengah situasi.

BERI PEMBAHARUAN DAN KELAINAN PADA POSISI SEKS MISSIONARY

bersedia untuk posisi seks Missionary

bersedia untuk posisi seks Missionary

Anda boleh membuat posisi seks Missionary lebih menyeronokkan dengan memberikan variasi kepada posisi seks ini. Malah jika ini adalah posisi seks kegemaran anda dan pasangan, ingin saya katakan anda ‘perlu’ memberi variasi kepada posisi ini. Walaupun posisi seks Missionary ini memberikan kenikmatan, tetapi jika setiap kali berasmara anda hanya mengamalkan posisi ini bersama pasangan, sudah pasti lama kelamaan pasangan akan bosan ketika berasmara.

Anda boleh memberi variasi kepada posisi seks ini dengan bantuan ‘prop’ seperti bantal. Letakkan bantal pada bawah punggung isteri. Ini akan memberi sensasi yang berlainan ketika menujah, kepada isteri dan juga suami. Teruskan pula dengan mengubah bantal ke bahagian bawah pinggang isteri. Anda akan merasakan sensasi yang berlainan pula dari sensasi tadi.

Rasakan bagaimana dengan mengubah kedudukan faraj, sudut tujahan zakar juga akan berubah dan anda dan pasangan akan merasakan nikmat baru ketika berjimak. Si suami juga boleh memberikan lebih rangsangan pada isteri merebahkan badan dan mencium bibir isteri, menjilat leher isteri, menghisap cuping telinga isteri dan, gunakan imaginasi anda.

Atau suami boleh memegang payudara isteri dan meramas setiap kali menujah. Atau gentel dan picit puting payudara isteri dengan lembut. Sebenarnya banyak lagi variasi-variasi dan modifikasi yang boleh anda lakukan pada posisi seks Missionary untuk membuatkan sesi persetubuhan anda berdua lebih menyeronokkan dan lebih nikmat.

dapatkan sekarang

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/