Posts Tagged ‘badan’

Ciri Fizikal Kucing Parsi

8 Ciri Fizikal Kucing Parsi

Kucing Parsi adalah salah satu baka kucing yang sangat popular dan menjadi kegilaan kepada pencinta kucing di Malaysia untuk dijadikan haiwan peliharaan. Dikenali dengan bulu panjang dan kembang yang boleh tumbuh sehingga 3 inci. Warna popular kucing Parsi ialah putih, hitam, kelabu, oren, atau kombinasi warna-warna ini. Haiwan yang comel, jinak dan penuh keletah ini […]

Petua Rawat Gatal Ulat Bulu

Petua Rawat Gatal Ulat Bulu

Sesiapa yang pernah kena tentu tahu betapa hebat penangan gatalnya kalau terkena ulat bulu nie. Bayangkan pula kalau ada yang terpegang ulat tu, pas tu tangan yang sama pergi sentuh pula tempat-tempat lain kat badan dan muka… Hmmm… alamatnya menangis tak berlagu la.. huhu… Disebabkan kes ‘terkena’ ulat bulu nie jarang-jarang berlaku, maka ramai yang tidak […]

Sakit Batu Karang

5 Tips Elak Batu Karang

Bila sebut sakit batu karang, biasanya orang lelaki yang sering mengidap penyakit ini. Tapi, wanita juga tidak terkecuali daripada terkena batu karang. Meskipun peratusannya masih sedikit berbanding lelaki namun jumlah yang mengidapnya semakin meningkat dari masa ke semasa. Pengalaman admin PB semasa terkena penyakit batu karang menanggung kesakitannya memang tak boleh digambarkan dengan kata-kata hanya Allah sahaja […]

Senaman Batin Kuatkan Zakar

9 Senaman Batin Kuatkan Zakar

Senaman batin ini bertujuan untuk kuatkan zakar dan juga menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. 1. Padi Bukit 1. Duduk […]

Mandi Wajib

Mandi Wajib

Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul. Untuk melakukan mandi wajib yang betul, seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua-dua keadaan bagi membolehkan […]

Petua Buang Bulu Roma

Petua Buang Bulu Roma

Petua untuk hilangkan bulu roma nie bukanlah untuk menggalakkan mereka yang bulunya tumbuh normal membuang bulu roma kat badan. Tak baik kalau kita pepandai mengubah kejadian azali. Bulu roma yang tumbuh normal di badan tu besar manfaatnya. Petua nie bertujuan untuk membantu mereka yang menghadapi masalah bulu roma yang terlalu lebat. Lebatnya pula bukan main, terutama di […]

Khasiat Arnab

Khasiat Arnab

Pernah tak korang makan daging arnab? Admin rasa macam pernah makan kot masa zaman muda remaja dulu. Makan satay dengan burger dan daging arnab yang dipanggang semuanya admin dah pernah rasa memang sedap rasanya… tapi tak ingat lah pulak camna rasanya sedap yang macam mana tak tau nak admin describe kan macam mana rasanya.. hehe.. Kalau sebelum nie admin […]

Kulit Bersisik

Petua Atasi Kulit Bersisik

Ada sesetengah orang yang mengalami masalah kulit bersisik dan kasar. Mungkin selama nie dah bermacam ubat yang disapu tetapi masalah kulit bersisik yang kasar tu tetap tak mau hilang. Ada yang mementingkan penampilan diri bila berhadapan dengan orang ramai dan masalah kulit bersisik ini akan menghilangkan tahap keyakinan seseorang itu untuk berhadapan dengan orang ramai. Ada […]

Atasi Rasa Sengal Badan

6 Tips Atasi Sengal Badan

Ada banyak punca yang menyumbang kepada masalah sengal badan daripada cara pemakanan dan juga gaya hidup seharian seperti cara tidur, cara duduk, dan juga lain-lain. Sengal badan terjadi akibat daripada urat tersimpul, badan masuk angin dan juga sudah lama tidak bersenam dengan melakukan regangan otot-otot badan. Mari ketahui penyebab sakit sengal badan yang terjadi kerana […]

Tips Hilangkan Penat

5 Tips Hilangkan Penat

Istilah penat memang tidak pernah lari dari kehidupan manusia normal yang bekerja seharian di pejabat. Walaupun pejabat mempunyai penghawa dingin tetapi dengan waktu yang panjang dan banyak berfikir soal kerja juga akan menyebabkan seseorang itu penat otak dan penat fizikal iaitu tubuh badan. Seharian bekerja di pejabat dengan kerja yang menimbun dan apabila ingin pulang […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/