Posts Tagged ‘bangun’

Tips Tingkat Keyakinan Diri

6 Tips Tingkat Keyakinan Diri

Keyakinan diri adalah perkara asas yang perlu dimiliki oleh semua orang. Keyakinan diri bukan sahaja keyakinan untuk berdiri di khalayak ramai, malah keyakinan diri untuk mencuba sesuatu yang baru, menghadapi dan mengatasi masalah dan juga mencipta kejayaan. Namun, banyak keadaan atau situasi yang boleh menggugat keyakinan diri kita. Mungkin anda pernah menghadapi kegagalan, trauma mahupun […]

bisul

7 Tips Rawat Bisul

Eh jangan pecahkan bisul guna jarum, nanti disebabkan jarum, bisul boleh terkena jangkitan bakteria atau kuman, melambatkan lagi proses sembuh. Manakala nanah yang mengalir darinya pula boleh menambah lagi bisul pada anggota badan. Habis tu takkan nak biarkan saja? Kadang-kadang bisul ini pula timbul di kawasan-kawasan yang tidak sepatutnya. Atas kepala, celah punggung, ketiak, dalam telinga, hidung, dan […]

Petua Rawat Demam Campak

4 Petua Rawat Demam Campak

Korang dah pernah ke kena demam campak? Kalau yang tak pernah kena masa kecik-kecik dulu baik berhati-hati..  Sebabnya orang dewasa yang kena demam campak atau chicken pox ni tahap kroniknya lebih teruk berbanding kalau kita kena masa kita masih sekolah rendah dulu. Di kalangan orang dewasa yang kena chicken pox nie ada yang sampai dua […]

Simpton Dehidrasi

10 Simpton Dehidrasi

Masalah dehidrasi adalah masalah yang berlaku pada seseorang apabila badan mereka kekurangan air akibat cuaca panas yang melampau dan kurang minum air masak. Air merupakan suatu elemen yang sangat penting untuk tubuh manusia. Tapi sayangnya ramai yang ambil endah tak endah tentang keperluan air yang cukup untuk manusia sehingga menyebabkan masalah dehidrasi ini menganggu dan […]

Mabuk Laut

10 Tips Atasi Mabuk Laut

Mabuk laut selalunya menjadi satu masalah yang sering ditakuti oleh kaki pancing dan juga orang baru yang jarang menaiki bot atau pun feri. Sememangnya ramai yang akan teruja dan seronok kalau diajak bercuti ke pulau atau memancing. Dua aktiviti ini memang sangat menyeronokkan, lebih-lebih lagi dilakukan dengan rakan-rakan yang sama minat. Akan tetapi, yang selalunya […]

Segarkan Mata

Petua Segarkan Mata

Petua segarkan mata khas admin PB bawakan untuk mereka yang sering selalu rasa mengantuk dan bermata kuyu. Untuk mereka yang selalu memandu malam dan ada rabun cahaya iaitu silau pada pantulan cahaya yang datang dari kenderaan depan elok amalkan petua segarkan mata ni. Ada tak sesapa yang rasa matanya nampak macam lebam dan seperti ada […]

Tips Hilangkan Penat

5 Tips Hilangkan Penat

Istilah penat memang tidak pernah lari dari kehidupan manusia normal yang bekerja seharian di pejabat. Walaupun pejabat mempunyai penghawa dingin tetapi dengan waktu yang panjang dan banyak berfikir soal kerja juga akan menyebabkan seseorang itu penat otak dan penat fizikal iaitu tubuh badan. Seharian bekerja di pejabat dengan kerja yang menimbun dan apabila ingin pulang […]

Metabolisme Badan

10 Tips Tingkatkan Metabolisme Badan

Antara faktor yang mempengaruhi metabolisme adalah umur.  Kadar metabolisme akan menurun 5% setiap 10 tahun selepas kita mencecah umur 40 tahun. Jantina juga mempengaruhi kadar metabolisme dalam badan dimana lelaki kebanyakannya membakar kalori lebih cepat berbanding perempuan disebabkan memiliki tisu otot yang lebih. Seterusnya faktor keturunan, di mana kita mungkin mewarisi genetik rendah metabolisme dan […]

morning sex

7 Manfaat Morning Sex

Sejauh mana anda dan pasangan anda memahami apa itu morning sex? Bilakah waktu yang paling sesuai untuk melakukan hubungan seks dengan pasangan? Kebanyakan orang akan memberi jawapan di malam hari. Tapi bukan malam yang sepi saja, pagi yang tenang dan segar juga boleh menjadi waktu yang sesuai untuk melakukan hubungan seks dengan pasangan. Bahkan, morning […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/