Posts Tagged ‘berkesan’

Jus Adinda Malam

Jus Adinda Malam

Jus Adinda Malam merupakan jus untuk semua wanita yang mementingkan keanggunan, kehebatan, kecantikan luaran dan dalaman untuk memberikan penampilan yang terbaik kepada  suami mereka. Jus Adinda Malam adalah merupakan minuman tenaga yang HEBAT khususnya untuk wanita. Ianya mengandungi ekstrak 13 jenis herba  yang terpilih dan bahan  yang amat berkhasiat tanpa campuran kimia atau kandungan hormon yang berbahaya  untuk […]

Petua Hilangkan Parut

8 Petua Hilangkan Parut

Sememangnya kehadiran parut sangat merunsingkan fikiran kita kerana parut dapat menjejaskan penampilan kita seharian. Tidak kira parut luka terbakar, parut jerawat, mahupun parut luka bersalin dan sebagainya, semuanya akan menimbulkan rasa malu untuk berhadapan dengan orang ramai sekaligus menyebabkan kita berada dalam keadaan murung dan kurang keyakinan diri. Sebenarnya parut adalah pertumbuhan kolagen yang berlebihan dan cepat terbentuk […]

Tips Menyuburkan Rambut

5 Tips Menyuburkan Rambut

Cara menyuburkan rambut yang bakal admin kongsikan di bawah ini wajar anda cuba. Ini adalah kerana memiliki rambut yang subur tidaklah semudah yang kita bayangkan. Betul! Ada banyak faktor yang akan membuatkan kita berhadapan dengan banyak masalah rambut. Lebih-lebih lagi jika kita aktif beraktiviti dan kerap berada di luar rumah. Meskipun kini terlalu banyak produk yang dikatakan […]

Tips Tingkat Daya Ingatan

7 Tips Tingkat Daya Ingatan

Apakah itu daya ingatan? Secara istilahnya dalam psikologi , ia ditakrifkan sebagai keupayaan mental untuk mengingat, menyimpan dan mengekalkan maklumat dalam otak. Tidaklah apa-apa perkara pun seperti pelajaran, kenangan, nama orang dan sebagainya. Waku muda ialah waktu di mana daya ingatan kita sangat kuat dan otak kita mudah menerima informasi. Namun, fungsinya menurun mengikut peningkatan usia kita. […]

Gentel Biji Kelentit

2 Cara Gentel Biji Kelentit

Gentel biji kelentit untuk puaskan isteri ketika mahu melakukan hubungan seks dianggap satu cara foreplay yang akan puaskan isteri dan membuatkannya menggeliat kesedapan, satu perkataan yang sering bermain-main di minda kaum lelaki, terutama para suami. Gentel biji kelentit adalah satu topik yang jarang dibincangkan kerana ramai menganggap topik ini agak sensitif, malah perkataan itu sendiri jarang anda dengar […]

Petua Menegangkan Payudara

Petua Menganjalkan Payudara

Petua menganjalkan payudara ini adalah petua yang perlu diamalkan oleh wanita yang sayangkan suami supaya tak cari lain.. hehe.. Sebab tulah petua menganjalkan payudara ni turut dipanggil petua sayang suami. Bagi yang sudah berkahwin dan melahirkan anak masalah payudara kendur, dah tak anjal, lembik dan geleber sering menghantui wanita dan jalan penyelesaian kepada masalah yang admin […]

Petua Lembutkan Tangan

7 Petua Lembutkan Tangan

Petua lembutkan tangan membantu wanita untuk mendapatkan semula kelembutan tangan yang telah ‘hilang’ dan menjadi kasar kerana membuat kerja rumah dalam aktiviti seharian dari memasak, mencuci baju dan juga menyapu sampah. Sesekali apabila kita bersalaman ada tak korang rasa cam risau kalau-kalau ada yang menegur tentang ‘kasar’nya kita. Bukannye kasar budi bahasa ek.. tapi kasar […]

Khasiat Gula

Tips Gula Atasi Stretch Mark

Umum tahu keburukan gula kepada kesihatan jika ianya diambil dalam jumlah yang banyak dan menjadi penyebab utama kepada sakit diabetes atau kencing manis. Selain memberi tenaga jika gula diambil dalam minuman pada sarapan pagi, gula juga boleh digunakan untuk hilangkan kesan parut stretch mark yang terdapat pada anggota badan wanita akibat kegemukan. Permasalahan stretch mark […]

Kutu Kepala

2 Petua Hilangkan Kutu Kepala

Ada sesapa yang selalu rasa gatal-gatal di kepala tak? Cuba check betul-betul, mungkin ada kutu kepala tuh. Mungkin ada yang tak percaya… Macam mana pulak kutu tuh boleh berpopulasi kat atas kepala padahal korang selalu syampu rambut. Hmmm… manalah tahu, sebab ada kemungkinan kutu kepala tu berjangkit daripada anak kita. Anak-anak pulak mungkin dapat daripada kengkawan kat […]

Berjalan Kaki

5 Kebaikan Berjalan Kaki

Kenapa berjalan kaki baik untuk kesihatan? Jika sukar untuk anda berikan komitmen sepenuhnya kepada rutin senaman atau ke gimnasium, ada cara mudah untuk anda keluarkan peluh adalah dengan memaksimakan langkah iaitu semudah dengan berjalan kaki. Tambah durasi berjalan kaki dalam sehari seperti parkir kenderaan lebih jauh dari destinasi, naik turun tangga, ringankan tulang berjalan ke […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/