Posts Tagged ‘bersalin’

Jus Adinda Malam

Jus Adinda Malam

Jus Adinda Malam merupakan jus untuk semua wanita yang mementingkan keanggunan, kehebatan, kecantikan luaran dan dalaman untuk memberikan penampilan yang terbaik kepada  suami mereka. Jus Adinda Malam adalah merupakan minuman tenaga yang HEBAT khususnya untuk wanita. Ianya mengandungi ekstrak 13 jenis herba  yang terpilih dan bahan  yang amat berkhasiat tanpa campuran kimia atau kandungan hormon yang berbahaya  untuk […]

Sebab Rahim Kendur

2 Sebab Rahim Kendur

Masalah rahim kendur atau pun biasanya juga digunakan untuk ‘rahim jatuh’, atau bahasa perubatannya ‘uterovaginal prolapse’. Terdapat banyak sebab kenapa ia boleh berlaku. Namun, penyumbang besar kepada rahim kendur adalah faktor usia, bilangan kehamilan dan proses bersalin yang sukar (seperti kelahiran bayi yang besar, proses meneran yang lama, penggunaan forcep atau vacum semasa proses kelahiran). […]

Seks Lepas Bersalin

6 Tips Seks Lepas Bersalin

Seks lepas bersalin adalah salah satu risiko yang harus diambil pendekatan secara lebih berhati-hati oleh ibu yang baru lepas melahirkan anak. Lebih-lebih lagi jika kelahiran itu dilakukan secara pembedahan Caeserian yang memerlukan masa yang agak lama untuk sembuh. Begitu juga keinginan seorang suami yang sudah ‘berpuasa’ terlalu lama pastinya ingin melakukan seks lepas bersalin dengan isteri, […]

Khasiat Buah Manjakani

10 Khasiat Buah Manjakani

Buah manjakani ianya dikenali sebagai “herba ajaib” yang kaya dengan pelbagai khasiat, khususnya membantu mengembalikan tahap elastik alat sulit wanita sejak zaman dahulu lagi. Ramai wanita yang tahu khasiat buah manjakani ini, tetapi enggan mengamalkan pengambilan buah tersebut kerana rasanya yang amat pahit serta kelat. Tidak ramai  yang mampu untuk menelannya. Malahan, ada yang akan mengeluarkannya […]

Khasiat Halia

6 Khasiat Halia

Halia sememangnya tidak asing dalam kehidupan kita kerana ia banyak digunakan di dalam masakan. Halia menjadi ramuan penyedap! Halia mengandungi air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, tenaga, protein, gentian, niasin, asid amino, gingerols, oleoresin, pati minyak, vitamin A, B dan C, lemak dan asid organik. Ia dikatakan dapat merawat pelbagai penyakit seperti angin dalam badan, sakit  kepala, […]

Buat Isteri Terpancut

5 Tips Buat Isteri Terpancut

Ramai para suami yang masih belum tahu bahawa mereka boleh membuatkan isteri terpancut ketika mengalami orgasme sama seperti juga ketika kaum lelaki klimaks. Dan ramai juga para isteri yang tidak tahu bahawa mereka juga boleh terpancut seperti suami mereka. Jika begitu tambahkan ilmu pengetahuan seks anda dengan 5 fakta tentang pancutan wanita di bawah: 5 […]

Pantang Lepas Bersalin

8 Pantang Lepas Bersalin

Tempoh pantang dan pemulihan selepas bersalin amat penting bagi seseorang ibu demi mengekalkan kesihatan dan keperawanannya luar dan dalam. Almaklum sajalah tempoh mengandung yang berbulan-bulan dan pengorbanan saat melahirkan anak memang sangat-sangat meletihkan dan memerlukan kegigihan fizikal dan mental. Sebab itu lah penting untuk para wanita menempuh tempoh pantang dengan sabar dan berdisiplin. Kaum lelaki mungkin ada […]

Petua Menegangkan Payudara

Petua Menganjalkan Payudara

Petua menganjalkan payudara ini adalah petua yang perlu diamalkan oleh wanita yang sayangkan suami supaya tak cari lain.. hehe.. Sebab tulah petua menganjalkan payudara ni turut dipanggil petua sayang suami. Bagi yang sudah berkahwin dan melahirkan anak masalah payudara kendur, dah tak anjal, lembik dan geleber sering menghantui wanita dan jalan penyelesaian kepada masalah yang admin […]

Bentuk Badan Wanita

4 Jenis Bentuk Badan Wanita

Entah siapa ler yang mula-mula keluarkan idea jenis atau kategori bentuk badan wanita nie. Tak pasti lah samada beliau seorang lelaki atau wanita. Kalau wanita, mungkin tujuannya untuk menghargai dan melahirkan kebanggaan kepada para wanita kerana memiliki bentuk badan yang unik dan istimewa. Kalau lelaki pula mungkin tujuannya juga sama, untuk menghargai, tapi pada masa yang […]

Khasiat Daun Kesum

2 Khasiat Daun Kesum

Tanyalah perempuan sekarang tentang daun kesum. Diulang… DAUN KESUM yer… bukan daun ketum… Ini dia satu tips untuk seorang lelaki yang ingin tahu samada girlfriend dia atau calon bakal isteri tu rajin ke dapur atau pandai masak ke tidak… hehe… Hmm… kalau awek tu dok citer pasal daun ketum.. maka korang perlu lah lebih berwaspada.. hihi… […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/