Posts Tagged ‘cuci’

Petua Kulit Muka Licin

9 Petua Kulit Muka Licin

Kaum wanita sememangnya amat menitikberatkan soal kecantikan dan kulit muka licin. Ada yang sanggup menghabiskan banyak duit dan perbelanjaan bagi memastikan impian mereka untuk miliki kulit muka licin dan gebu tercapai. Bukan wanita sahaja malahan kaum lelaki juga kini semakin peka akan soal penjagaan kecantikan dan penjagaan diri bagi memiliki kulit muka licin dan bersih. […]

Tips Menyuburkan Rambut

5 Tips Menyuburkan Rambut

Cara menyuburkan rambut yang bakal admin kongsikan di bawah ini wajar anda cuba. Ini adalah kerana memiliki rambut yang subur tidaklah semudah yang kita bayangkan. Betul! Ada banyak faktor yang akan membuatkan kita berhadapan dengan banyak masalah rambut. Lebih-lebih lagi jika kita aktif beraktiviti dan kerap berada di luar rumah. Meskipun kini terlalu banyak produk yang dikatakan […]

Batuk Berkokok

7 Tips Hentikan Batuk Berkokok

Malam merupakan waktu untuk kita berehat tapi batuk berkokok yang terus-menerus pastinya akan mengganggu waktu tidur. Batuk berkokok yang menjadi-jadi pada waktu malam seringkali menyebabkan stres kerana sukar tidur sedangkan tubuh penat dan mata mengantuk. Selain itu juga, batuk berkokok yang kuat dan berterusan ini juga boleh menggangu pasangan dan anak-anak lain yang sedang tidur. Jadi sebelum […]

Rambut Subur

3 Petua Rambut Subur

Korang tentu pernah dengar ungkapan “rambut adalah mahkota kecantikan” .  Bagi yang memiliki rambut subur sudah tentu mereka ini amat menitikberatkan hal-hal penjagaan rambut yang cukup rapi dan teliti. Tentu ramai juga yang setuju dan mungkin ada gak yang tak berapa setuju terutama para jejaka yang lebih suka membotakkan kepala.. hehe… Dulunya admin PB pernah […]

Khasiat Sayur Kangkung

4 Kebaikan Sayur Kangkung

Siapa yang tak kenal dengan sayur kangkung … sejenis tumbuhan yang terdapat di merata tempat di Malaysia nie, tepi kolam, dalam parit, sungai, terusan dan segala-mala tempat yang lembap dan berair.  Satu tempat yang paling senang nak dapat sayur kangkung ialah di pasar… ahaks.. Korang tau tak sayur kangkung nie selain sedap dimasak kangkung goreng belacan, […]

Petua Hilangkan Bau Durian

4 Petua Hilangkan Bau Durian

So, ini ada sedikit petua hilangkan bau durian. Skang ni musim durian kan.. hmmm… admin PB daripada minggu lepas lagi dah pekena durian nie.. Buah durian memang terbaiiiiik! Tapi yg jadi masalahnya ialah baunya betol tak…? Sesetengah orang sukakan baunya dan kalau boleh dibiarkan aje bau tu sampai beberapa hari. Bagi yang lain pula, makan durian […]

sayur peria

4 Khasiat Sayur Peria

Bila sebut jer buah atau sayur peria… dalam kepala otak mesti dah teringat rasanya yang sangat pahit betul tak? Memang betul pun buah peria nie cukup pahit rasanya. Tapi di sebalik rasa pahit tu tersimpan sejuta manfaat untuk kesihatan! Masa kecik-kecik dulu pun admin sendiri tak suka makan sayur paling pahit nie. Tapi bila dah […]

parut muka

10 Tips Hilangkan Parut Muka

Parut muka kesan daripada masalah jerawat batu yang sudah hilang akan meninggalkan lubang-lubang yang sememangnya amat tidak digemari oleh remaja baik lelaki mahupun perempuan. Bagaimanakah caranya untuk menghilangkan parut muka akibat masalah jerawat ini? Bagi orang yang mementingkan kebersihan diri dan demi menjaga imej ketrampilan diri wajah yang bersih dari segala parut dan masalah jerawat […]

kebersihan faraj

8 Petua Menjaga Kebersihan Faraj

Pertama sekali admin ingin memohon maaf andainya artikel mengenai petua menjaga kebersihan faraj ini menganggu sensitiviti dan menyinggung sesetengah pihak. Namun niat admin tidak lain dan tidak bukan hanyalah ingin memberikan kesedaran dan ilmu yang kadang-kadang pada pandangan mata kita amat remeh tetapi besar kesannya jika ianya diabaikan dan tidak dijaga dengan baik. Apa itu […]

Payudara Anjal

4 Petua Mencantikkan Payudara

Payudara merupakan antara aset terpenting buat seorang wanita. Mempunyai payudara yang tegang dan cantik menjadi setiap idaman setiap wanita, namun tidak semua wanita mempunyai aset payudara yang sedemikian. Oleh itu, seseorang wanita yang ingin mempunyai payudara yang anjal, hebat dan menarik perlulah berusaha sebaik mungkin untuk mendapat payudara yang cantik dan sempurna. Berikut adalah beberapa […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/