Posts Tagged ‘hijau’

Tips Miliki Kulit Putih Gebu

6 Tips Miliki Kulit Putih Gebu

Sebagai seorang wanita, memiliki kulit putih gebu adalah impian yang sering diidamkan lebih-lebih lagi wanita yang sudah berumahtangga. Untuk membahagiakan suami, tentu sahaja anda mahu sentiasa nampak cantik di mata suami yang mahu melihat anda berpenampilan menarik setiap kali balik kerja. Apatah lagi, jika anda seorang wanita yang memiliki pakej wajah cantik semulajadi yang akan […]

Tips Berhijab

4 Tips Berhijab

Berhijab bukan sahaja wajib dan menjadi tuntutan agama bagi wanita Muslim namun ianya sekarang menjadi trend generasi muda yang menjadikan fesyen berhijab ini sebagai ikutan dan impak positif kepada remaja wanita agar memelihara aurat daripada dilihat oleh yang bukan mahram. Ada pelbagai jenis fesyen berhijab yang boleh dijadikan panduan dan ikutan para remaja wanita diluar […]

Khasiat Buah Tomato

5 Khasiat Buah Tomato

Buah tomato boleh terus dinikmati, dibuat jus, sos, dimasak, dibuat sambal goreng mahupun dijadikan salad.  Buah tomato kaya dengan pelbagai jenis vitamin, seperti A, C, K, Asid folat dan ‘potasium’. Dengan pelbagai kandungan yang dimiliknya, jadi tidak hairan apabila rajin memakan buah tomato ia akan meningkatkan daya ketahanan tubuh anda. Selain itu, turut membantu dalam […]

Makanan Cegah Kanser Serviks

5 Tips Cegah Kanser Serviks

Kanser serviks atau kanser rahim merupakan salah satu penyakit kanser yang paling banyak ditakuti oleh kaum wanita. Kanser serviks terjadi kerana adanya perubahan struktur sel pada rahim yang menjadi ganas dan menyebabkan kematian penghidapnya. Kanser serviks menyerang pada bahagian organ peranakan kaum wanita, betul-betul di pintu rahim atau pintu masuk ke kawasan rahim iaitu bahagian yang […]

Khasiat Buah Pisang

11 Khasiat Buah Pisang

Buah pisang yang sudah masak amat nikmat untuk dimakan. Di balik rasanya yang manis, ternyata pisang mengandungi nutrien yang baik untuk kesihatan. Khasiat buah pisang yang berbeza-beza pun boleh dengan mudah anda dapatkan dengan memakannya secara kerap. Begitu banyak kebaikan yang terkandung di dalam sebuah pisang, tapi yang paling banyak ialah vitamin B6. Bahan-bahan lain yang boleh […]

Petua Menegangkan Payudara

Petua Menganjalkan Payudara

Petua menganjalkan payudara ini adalah petua yang perlu diamalkan oleh wanita yang sayangkan suami supaya tak cari lain.. hehe.. Sebab tulah petua menganjalkan payudara ni turut dipanggil petua sayang suami. Bagi yang sudah berkahwin dan melahirkan anak masalah payudara kendur, dah tak anjal, lembik dan geleber sering menghantui wanita dan jalan penyelesaian kepada masalah yang admin […]

Petua Kurangkan Rabun

Boleh kata hampir semua orang dah tahu bahawa salah satu petua nak kurangkan rabun ialah amalan makan atau minum jus lobak merah. Itu dari segi pemakanan dan khasiat yang terdapat di dalam lobak merah. Takkan tiap-tiap hari nak makan lobak jer kerjanya.. hehe.. Selain itu penjagaan mata dan untuk kurangkan masalah rabun boleh mengamalkan pemakaian […]

Kerosakan Kuku

5 Jenis Kerosakan Kuku

Ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kerosakan kuku kita bermasalah dan kelihatan lesu dan tak cantik. Rasanya ramai yang tak tahu atau buat tak endah… Hmm.. bila dibiarkan masalah tu berlarutan, lama-kelamaan kuku akan hilang serinya… Korang pun tentunya dah maklum bahwa kesan perubahan pada kerosakan kuku nie lazimnya juga kerana terlalu banyak sangat minum ubat-ubat tertentu. Satu […]

Ilmu Hutan

12 Petua Ilmu Hutan

Ilmu hutan amat penting kepada kaki pancing, pendaki gunung dan mereka yang suka melakukan ekspedisi berkhemah di dalam hutan. Untuk masuk ke dalam hutan ilmu hutan adalah penting untuk mereka kerana banyak pantang larang yang harus dipatuhi. Bagi mereka yang tiada pengalaman memasuki hutan untuk melakukan aktiviti berkhemah pastikan anda ajak bersama orang lama yang […]

Warna Dan Seks

9 Jenis Warna Dan Seks

Sesetengah individu menyatakan yang mereka tiada warna kegemaran, padahal jika anda melihat sendiri di sekeliling atau mungkin gerobok fesyen anda sendiri, pastinya anda akan dapat melihat sendiri susunan warna yang sering anda beli atau pakai. Setiap orang pasti ada satu rona yang mencerminkan diri mereka tidak kira dari outfit harian mahupun dekorasi di rumah. Rona itu pula […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/