Posts Tagged ‘ilmu’

ilmu

Ilmu Pengetahuan

Ilmu pengetahuan ialah perkara paling asas untuk kita laksanakan sesuatu pekerjaan atau bidang. Sebelum memulakan sesuatu, menuntutlah ilmu berkaitan dari orang yang lebih berpengalaman dalam bidang tersebut. Segala perkara di dunia ini perlu bermula dengan satu asas yang kukuh. Jika tiada perkara asas ini, segala jenis pekerjaan pun kita tidak akan mampu lakukan. Ilmu pengetahuan tidak […]

Impian

Impian

Pernah kita dengar tentang perkataan impian? Adakah ia sekadar mimpi? Atau ia adalah panduan buat kita menempuh segala cabaran untuk mencapai kejayaan. Mungkin semua orang memiliki cita-cita masing-masing. Pernahkah kita terfikir apakah perbezaan antara impian dan angan-angan? Ia sudah pasti sangat berbeza sekiranya kita dapat memahami secara mendalam tentang perkataan ini. Beza antara impian dan […]

Nafsu Serakah

Mengawal Nafsu Serakah

Nafsu serakah sering mengaburi mata hati biar pun ilmu penuh di dada. Keinginan terhadap keseronokan ada harta, kesedapan makan dan minum, hanyut dengan kelazatan bermain dan berhibur, menghanyutkan manusia kepada dosa dan kedurhakaan padaNya. وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي ۚ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي ۚ إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٥٣﴾ “Dan aku tidak […]

Rabun Malam

Petua Rawat Rabun Malam

Ada sesetengah orang tak boleh pandu kereta pada waktu malam sebab rabun malam. Silau katanya. Hmm… admin pun pernah mengalami masalah tu, tapi sekarang dah kurang sikit… tak pasti lak macam mana boleh ‘kurang’ sikit masalah silau tu, mungkin sebab banyak minum susu segar kot.. err.. ada kaitan ker tidak minum susu ngan silau nie? […]

Cucuk Benang Dalam Jarum

Petua Mudah Cucuk Benang Dalam Jarum

Ada tak sesapa kat sini yang minat menjahit? Antara cabaran nak menjahit adalah bab nak cucuk benang masuk ke dalam jarum kan.. Hmm.. mungkin tak ramai kot nak menjahit sekarang ni.. sebab takde masa.. hihi… maklumlah sibuk ngan facebook (termasuklah admin sendiri)… ahaks Okeylah, walaupun korang tak minat menjahit, tak semestinya ilmu yang kita dapat nie […]

Rawatan Gigi

9 Jenis Rawatan Gigi

Rawatan gigi semakin moden dan terkini. Rawatan gigi bukan lagi perihal mencabut, membuat gigi palsu atau hanya menampal gigi semata-mata. Kini, dengan lambakan teknologi di pasaran, rawatan gigi telah menjadi  satu bidang kosmetik. Setiap orang ingin kelihatan cantik. Kecantikan akan terserlah apabila tersenyum, terlihat susun atur gigi yang cantik, bersih dan menawan. Pernahkan anda mendengar tentang ‘cosmetic dentistry’ atau ‘aesthetic dentistry’. Rawatan […]

Tips Bercium Rangsang Isteri

4 Tips Bercium Rangsang Isteri

Bercium adalah satu seni yang memainkan peranan penting ketika menggoda pasangan anda, ataupun ketika berasmara. Bercium dengan teknik adalah kunci untuk menentukan sama ada pasangan anda akan puas, atau sebaliknya. Ramai para suami yang gagal memanfaatkan seni bercium dan seringkali mengabaikan teknik bercium ketika foreplay, mahupun ketika hubungan seks. Amat rugi sekali kerana jika anda mengetahui […]

Gentel Biji Kelentit

2 Cara Gentel Biji Kelentit

Gentel biji kelentit untuk puaskan isteri ketika mahu melakukan hubungan seks dianggap satu cara foreplay yang akan puaskan isteri dan membuatkannya menggeliat kesedapan, satu perkataan yang sering bermain-main di minda kaum lelaki, terutama para suami. Gentel biji kelentit adalah satu topik yang jarang dibincangkan kerana ramai menganggap topik ini agak sensitif, malah perkataan itu sendiri jarang anda dengar […]

Ilmu Hutan

12 Petua Ilmu Hutan

Ilmu hutan amat penting kepada kaki pancing, pendaki gunung dan mereka yang suka melakukan ekspedisi berkhemah di dalam hutan. Untuk masuk ke dalam hutan ilmu hutan adalah penting untuk mereka kerana banyak pantang larang yang harus dipatuhi. Bagi mereka yang tiada pengalaman memasuki hutan untuk melakukan aktiviti berkhemah pastikan anda ajak bersama orang lama yang […]

Tips Atas Ranjang

5 Tips Atas Ranjang

Aktiviti seks atas ranjang menjelang hari bahagia, banyak mulut nakal yang mengusik anda tentang malam pertama. Malah, pabila anda kembali ke pejabat selepas bercuti kahwin, soalan mengenai malam bersejarah itu jugalah yang menjadi soalan wajib rakan-rakan terdekat. Adakalanya, usikan dan soalan-soalan inilah yang membuatkan anda tidak keruan dan berdebar-debar menantikan malam itu. Rasa gusar, keliru […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/