Posts Tagged ‘kepala’

Impian

Impian

Pernah kita dengar tentang perkataan impian? Adakah ia sekadar mimpi? Atau ia adalah panduan buat kita menempuh segala cabaran untuk mencapai kejayaan. Mungkin semua orang memiliki cita-cita masing-masing. Pernahkah kita terfikir apakah perbezaan antara impian dan angan-angan? Ia sudah pasti sangat berbeza sekiranya kita dapat memahami secara mendalam tentang perkataan ini. Beza antara impian dan […]

Ciri Fizikal Kucing Parsi

8 Ciri Fizikal Kucing Parsi

Kucing Parsi adalah salah satu baka kucing yang sangat popular dan menjadi kegilaan kepada pencinta kucing di Malaysia untuk dijadikan haiwan peliharaan. Dikenali dengan bulu panjang dan kembang yang boleh tumbuh sehingga 3 inci. Warna popular kucing Parsi ialah putih, hitam, kelabu, oren, atau kombinasi warna-warna ini. Haiwan yang comel, jinak dan penuh keletah ini […]

Gaya Rambut Lelaki

9 Gaya Rambut Lelaki

Lelaki sememangnya mementingkan gaya rambut terkini untuk digayakan melalui cara pemotongan dan juga pemakaian minyak rambut dan juga pomade. Jika wanita menganggap rambut adalah mahkota diri mereka, tidak terkecuali juga bagi lelaki maskulin yang sangat menitikberatkan hal-hal penjagaan rambut. Lelaki sanggup membelanjakan duit untuk pergi ke salun rambut untuk mendapatkan gaya rambut yang terkini dan […]

bisul

7 Tips Rawat Bisul

Eh jangan pecahkan bisul guna jarum, nanti disebabkan jarum, bisul boleh terkena jangkitan bakteria atau kuman, melambatkan lagi proses sembuh. Manakala nanah yang mengalir darinya pula boleh menambah lagi bisul pada anggota badan. Habis tu takkan nak biarkan saja? Kadang-kadang bisul ini pula timbul di kawasan-kawasan yang tidak sepatutnya. Atas kepala, celah punggung, ketiak, dalam telinga, hidung, dan […]

Kebaikan Senaman Kardio

6 Jenis Senaman Kardio Dan Kebaikannya

Senaman kardio atau Cardio Workout adalah senaman menjaga kesihatan jantung yang menguji dan memperbaiki stamina apabila sesuatu perbuatan diulang banyak kali dalam tempoh-tempoh masa tertentu, pada intensiti tertentu.  Apa sahaja yang membuatkan jantung kita berdegup lebih laju daripada biasa dan berpeluh dengan banyak berbanding biasa, dipanggil senaman kardio. Mari kita lihat contoh 6 jenis senaman […]

Tips Tambat Suami Di Rumah

5 Tips Tambat Suami Di Rumah

Tips tambat suami di rumah agar suami tercinta merasa senang dan sayang mahu meninggalkan rumah adalah salah satu resipi kejayaan seorang isteri menjadikan rumahtangga sebagai syurga bersama. Isteri dicipta dari tulang rusuk suaminya. Bukan dari kaki untuk dijadikan alas dan bukan juga dari kepala untuk dijunjung. Sebaliknya, dekat dengan bahu untuk dilindung dan dekat juga […]

Santan Kelapa

Khasiat Santan, Herba Dan Minyak Bijan

Ramai wanita Melayu mengamalkan untuk membasuh kepala dengan santan. Santan tuh kira macam pengganti kepada syampu. Malah mungkin lagi bagus kot.. sebabnya kita akan rasa kulit kepala lebih sejuk selepas membasuh rambut dan kepala ngan santan. Santan sebenarnya membantu melembut dan menyinarkan rambut dan dengan itu dikatakan mampu mencegah kekeringan dan rambut pecah-pecah di hujung. Untuk […]

Batuk Berkokok

7 Tips Hentikan Batuk Berkokok

Malam merupakan waktu untuk kita berehat tapi batuk berkokok yang terus-menerus pastinya akan mengganggu waktu tidur. Batuk berkokok yang menjadi-jadi pada waktu malam seringkali menyebabkan stres kerana sukar tidur sedangkan tubuh penat dan mata mengantuk. Selain itu juga, batuk berkokok yang kuat dan berterusan ini juga boleh menggangu pasangan dan anak-anak lain yang sedang tidur. Jadi sebelum […]

Mata Bersinar

Petua Miliki Mata Bersinar

Haa… ada tak sesapa yang teringin nak mempunyai mata bersinar dan memukau..?  Kalau ada mata yang ‘memikat’ agaknya tak perlu lah lagi susah-susah nak ‘petik jari’ selepas nie… Sekali ‘jeling’ jer sepuluh yang datang tau.. ahaks… Dari mata turun ke hati… kerana matanya membuatkan ku tergoda..! Ayat pembuka bicara kat atas tu adalah ayat gurau-gurau jer […]

Petua Kurangkan Rabun

Boleh kata hampir semua orang dah tahu bahawa salah satu petua nak kurangkan rabun ialah amalan makan atau minum jus lobak merah. Itu dari segi pemakanan dan khasiat yang terdapat di dalam lobak merah. Takkan tiap-tiap hari nak makan lobak jer kerjanya.. hehe.. Selain itu penjagaan mata dan untuk kurangkan masalah rabun boleh mengamalkan pemakaian […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/