Posts Tagged ‘mangsa’

IMG-20170808-WA0002-02

Ubat Tidur

Apa itu ubat tidur Rohypnol? Dan bagaimana ubat tidur Rohypnol ini membantu seseorang itu agar dapat mengatasi masalah sukar tidur atau pun lebih dikenali dengan nama saintifiknya Insomnia. Baiklah, sebelum admin terangkan dengan lebih lanjut apa itu ubat tidur Rohypnol dan bagaimana ia berkesan di dalam membantu seseorang itu untuk dapat rehat dan tidur yang secukupnya […]

Petua Tanggal Gigitan Pacat

3 Petua Atasi Gigitan Pacat

Pacat dan lintah yang melekat dan menggigit akan terus melekap sehingga ia betul-betul puas dan kenyang menghisap darah mangsanya. Bukanlah susah mana nak ditanggalkan pacat atau lintah itu, namun jika direntap tidak kena caranya ada kalanya luka bekas hisapan itu akan meninggalkan parut dan mengambil masa yang lama untuk sembuh. Adakalanya juga biarpun pacat dah direntap, […]

Ciri Wanita Mata Duitan

8 Ciri Wanita Mata Duitan

Adakah sekarang anda merasakan kekasih anda terlalu mata duitan atau materialistik? Istilah mata duitan ini sangat sinonim dengan perempuan sehinggakan kadangkala kaum lelaki tertanya-tanya “Adakah perempuan ini ikhlas hendakkan aku atau sekadar nakkan duit aku sahaja?” Lebih malang lagi sekiranya kekasih anda itu beralih arah kepada lelaki lain setelah anda tidak mampu lagi untuk memenuhi kehendaknya. […]

Petua Rawat Racun Dan Santau

Petua Rawat Racun Dan Santau

Petua kali ini adalah petua untuk rawat sesiapa yang terminum racun dan terkena santau. Hmm… betul lah kan kata orang yang bijaksana, malang itu tak berbau.. Kalau dah ada tanda-tanda amaran, tentulah sesapa saja pun akan berusaha mengelakkan ‘malang’ tu. Salah satu daripada benda-benda ‘malang’ yang biasa berlaku dalam kehidupan seharian kita nie ialah kes terminum […]

Petua Rawat Kulit Melecur

5 Petua Rawat Kulit Melecur

Apa yang patut kita lakukan kalau berlaku kemalangan yang menyebabkan kulit melecur? Contohnya ketika sedang memasak tetiba terpercik minyak panas atau situasi tertumpah air panas kat anak kecil. Tentu sekali kita perlu cepat-cepat bawa ke hospital. Tapi walau sepantas mana pun kita bergegas mendapatkan rawatan, tentunya ambil masa.. melainkan rumah atau situasi tempat kejadian kat […]

Cemburu Buta

7 Tanda Cemburu Buta

Sikap cemburu buta di dalam perhubungan adalah sesuatu yang patut diatasi kerana jika dibiarkan berlarutan sikap cemburu buta ini akan menyebabkan anda dan kekasih bergaduh besar sehingga berpisah. Begitu juga kesannya bagi pasangan yang sudah berkahwin jika sikap cemburu buta ini tidak dibendung ia akan membawa kepada keruntuhan rumahtangga yang dibina. Dan lebih menyedihkan lagi […]

Pergi Melancong

10 Tips Melancong

Pergi melancong ke luar negara memang amat menyeronokkan dan dapat merehatkan minda kita disamping menambah pengalaman dan ilmu. Namun, mesti kita tidak mahu percutian atau aktiviti melancong ini mengalami masalah dan menambah kekusutan fikiran yang sepatutnya digunakan untuk beristirehat. Admin ingin berkongsi 10 tips pergi melancong yang boleh anda praktikkan. 1. Berehat Anda mesti tidak suka […]

Lelaki Panas Baran

5 Tips Kawal Lelaki Panas Baran

Ada orang kata kalau orang yang panas baran ni susah untuk kita ubah. Jadi kalau kita susah untuk mengubah mereka, kita perlu bijak mengawal keadaan apabila berdepan dengan mereka yang panas baran. Apa yang perlu kamu lakukan apabila berdepan dengan lelaki yang panas baran? Dalam hati kamu mesti terasa sangat berhati-hati takut benda lain pula […]

sihir

11 Jenis Sihir

Hubungan manusia dan sihir merupakan hubungan yang cukup lama, ia terbentuk sewaktu awal kejadian manusia diatas muka bumi ini sehinggalah hari ini. Berpunca dari perasaan dengki, cemburu, cinta dan kasih dan sebagainya mewujudkan ilmu sihir ini. Untuk membicarakan pengertian sihir secara terperinci adalah terlalu sukar, ini memandangkan sihir terlalu seni untuk dibicarakan. Taarif Sihir Al-Qurtubi […]

ikan segar

9 Tips Membeli Ikan Segar

Tahukah anda ikan segar yang digoreng yang dibeli di pasar rasa sedapnya sangat-sangat berbeza berbanding dengan ikan goreng yang anda makan di dewan makan sekolah berasrama penuh anda dahulu? Jika anda tidak tahu beza ikan cencaru dengan ikan pelata, besar kemungkinan anda tidak akan mengotorkan tangan untuk memilih ikan dari timbunan banyak-banyak ikan di atas […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/