Posts Tagged ‘pemakanan’

Tips Cegah Kepala Botak

4 Tips Cegah Kepala Botak

Masalah kepala botak akibat rambut gugur adalah masalah yang sering membelenggu kaum Adam dan kaum Hawa apabila dimamah usia. Ada beberapa faktor juga yang menyebabkan kepala botak ini disebabkan pemakanan, gaya hidup yang tidak sihat dan juga pemakaian produk penjagaan rambut yang tidak serasi dan mempunyai banyak kandungan bahan kimia. Rambut bukan sahaja mahkota kecantikan […]

Fibroid

Fibroid

Apa yang anda tahu tentang penyakit fibroid? Sejauh manakah anda menjaga kesihatan anda? Bagaimana pula dengan cara pemakanan anda? Andakah sering melakukan pemeriksaan berkala di hospital atau klinik berdekatan? Hati-hati wahai kaum wanita, penyakit fibroid boleh menyebabkan kita kehilangan organ yang paling berharga. Penyakit fibroid adalah sejenis ketumbuhan dan bukanlah kanser yang berasal dari tisu pada […]

Bijirin Barli

11 Kebaikan Bijirin Barli

Adakah anda suka minum air bijirin barli? Dalam keadaan cuaca panas ini amatlah sesuai meminum air bijirin barli kerana selain dikatakan mampu menghilangkan dahaga dan mengurangkan kepanasan dalam tubuh. Bijirin barli merupakan sumber terbaik serat pemakanan, protein dan karbohidrat kompleks serta vitamin dan galian. Terdapat dua jenis serat pemakanan iaitu mudah dilarutkan dan tidak mudah dilarutkan. Bijirin […]

Aset Wanita Tawan Lelaki

6 Aset Wanita Tawan Lelaki

Wanita mempunyai aset fizikal yang boleh tawan lelaki melalui penjagaan kesihatan melalui pemakanan dan senaman. Selama ini kita menganggap lelaki hanya tertarik kepada ciri-ciri fizikal wanita seperti wajah yang cantik, payudara yang montok, dan punggung yang pejal. Tetapi kajian sains terbaru daripada Business Insider membuktikan sebaliknya. Kajian ini mendapati terdapat beberapa aset wanita yang boleh buat tawan lelaki. Dalam […]

Petua Kurangkan Rabun

Boleh kata hampir semua orang dah tahu bahawa salah satu petua nak kurangkan rabun ialah amalan makan atau minum jus lobak merah. Itu dari segi pemakanan dan khasiat yang terdapat di dalam lobak merah. Takkan tiap-tiap hari nak makan lobak jer kerjanya.. hehe.. Selain itu penjagaan mata dan untuk kurangkan masalah rabun boleh mengamalkan pemakaian […]

Pekatkan Air Mani

6 Petua Pekatkan Air Mani

Bagaimanakah cara nak tingkat, likat dan pekatkan air mani? Memang tidak dapat dinafikan, lebih banyak dan likat air mani yang dipancutkan dalam kemaluan wanita akan memberikan lebih kepuasan kepada wanita tersebut. Begitu juga jikalau air mani yang dipancutkan itu lebih pekat dan likat. Dari segi perubatan pula, memiliki air mani dalam kuantiti yang banyak adalah tanda […]

Petua Buang Misai

Petua Buang Misai

Sekarang ni kelihatan makin ramai lak kaum wanita yang ada misai. Kenape agaknya ye? Mungkin sebab pemakanan atau keturunan kot. Maklumlah zaman sekarang nie macam-macam benda yang kita makan tambahan lagi dengan segala mala jenis bahan kimia yang ditempek-tempek ke muka. Ada pulak tu masa kecik-kecik dulu tak ada plak misai. Tetiba bila dah besar panjang tak […]

Bina Badan Sasa

Tips Bina Badan Sasa

Ramai lelaki mendambakan badan sasa dan berketul-ketul six pack. Tetapi malangnya pengambilan makanan yang tidak teratur dan salah menyebabkan badan menjadi ‘berketul’ di satu tempat saja iaitu perut dan impian untuk memiliki badan sasa hanya tinggal impian dan angan-angan sahaja. Sebenarnya banyak kebaikan memiliki badan sasa bagi lelaki selain menjalani gaya hidup yang sihat dengan […]

Atasi Rasa Sengal Badan

6 Tips Atasi Sengal Badan

Ada banyak punca yang menyumbang kepada masalah sengal badan daripada cara pemakanan dan juga gaya hidup seharian seperti cara tidur, cara duduk, dan juga lain-lain. Sengal badan terjadi akibat daripada urat tersimpul, badan masuk angin dan juga sudah lama tidak bersenam dengan melakukan regangan otot-otot badan. Mari ketahui penyebab sakit sengal badan yang terjadi kerana […]

Mata Rabun

10 Petua Rawat Mata Rabun

Masalah mata rabun bukanlah perkara baru dalam masyarakat kita kerana di dalam ahli keluarga kita pasti ada yang memakai cermin mata atau kanta lekap akibat daripada masalah mata rabun ini. Antara punca mata rabun adalah disebabkan faktor usia yang semakin meningkat, duduk di depan skrin komputer terlalu lama atas tuntutan kerja dan juga faktor pemakanan […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/