Posts Tagged ‘perut’

Tips Hilangkan Lemak Selulit

11 Tips Hilangkan Lemak Selulit

Lemak selulit merupakan ‘gangguan’ kulit yang menjadi salah satu musuh kaum wanita. Lemak selulit ada di mana-mana. Di bahagian paha, di bawah perut, di punggung sehingga membuakan kulit kelihatan tidak rata, kasar dan menggeleber. Masalah lemak selulit atau ‘stretch mark’ bukan hanya dialami oleh mereka yang bertubuh gempal sahaja. Orang kurus pun boleh mempunyai lemak selulit […]

Khasiat Yogurt

7 Khasiat Yogurt

Anda suka minum yogurt? Jika belum pernah atau jarang meminumnya, cubalah minum selalu. Banyak khasiat yogurt! Khasiat susu sihat ini sangat banyak jika anda meminumnya pada setiap hari. Tapi, anda tahu tak apa itu yogurt? Yogurt ataupun yoghurt adalah sejenis susu yang dibuat melalui proses fermentasi bakteria. Cara membuat atau pembuatannya, boleh menggunakan semua jenis susu, termasuk […]

Sakit Batu Karang

5 Tips Elak Batu Karang

Bila sebut sakit batu karang, biasanya orang lelaki yang sering mengidap penyakit ini. Tapi, wanita juga tidak terkecuali daripada terkena batu karang. Meskipun peratusannya masih sedikit berbanding lelaki namun jumlah yang mengidapnya semakin meningkat dari masa ke semasa. Pengalaman admin PB semasa terkena penyakit batu karang menanggung kesakitannya memang tak boleh digambarkan dengan kata-kata hanya Allah sahaja […]

Lelaki Hebat

4 Ciri Lelaki Gagah

Untuk menjadi lelaki gagah, anda mungkin sentiasa berfikir tentang kegagahan pada diri sahaja bukan? Ketulan otot pada lengan dan sixpack pada perut belum tentu membuatkan anda seorang lelaki yang kuat dan hebat. Bagaimana nak tahu anda seorang lelaki yang gagah, kuat dan hebat atau tidak?? Definisi lelaki gagah bukan sahaja terletak kepada tenaga dan ketulan otot pada badan […]

Guna Jari

9 Cara Puaskan Isteri Guna Jari

Tidak semua lelaki boleh dan berkemampuan puaskan isteri ketika beraksi di atas ranjang. Tujahan zakar sahaja tidak cukup dan suami perlu pandai guna jari untuk puaskan nafsu seks isteri sehingga orgasme. Kepandaian suami guna jari untuk menggentel biji kelentit dan menjolok lubang faraj untuk isteri berasa nikmat kesedapan sebelum faraj berair memberi isyarat bahawa faraj […]

Senaman Zumba

6 Kebaikan Senaman Zumba

Senaman Zumba adalah senaman kesegaran yang menggabungkan unsur tarian salsa, tarian perut dan Bollywood. Itu yang admin baca dari internet. Walau apa pun senaman yang anda lakukan, samada ia zumba, yoga dan sebagainya, ia mampu memberikan kecergasan kepada tubuh kita. Senaman adalah suatu aktiviti yang bagus untuk kesihatan. Sejak kebelakangan ini ada satu ‘kegilaan’ baru dalam […]

Mabuk Laut

10 Tips Atasi Mabuk Laut

Mabuk laut selalunya menjadi satu masalah yang sering ditakuti oleh kaki pancing dan juga orang baru yang jarang menaiki bot atau pun feri. Sememangnya ramai yang akan teruja dan seronok kalau diajak bercuti ke pulau atau memancing. Dua aktiviti ini memang sangat menyeronokkan, lebih-lebih lagi dilakukan dengan rakan-rakan yang sama minat. Akan tetapi, yang selalunya […]

Isteri Lambat Klimaks

Isteri Lambat Klimaks

Ramai suami yang mengeluh dan kecewa kerana gagal memuaskan isteri dan salah satu faktor ialah isteri lambat klimaks, atau langsung tidak klimaks. Persoalan ini sering diajukan oleh para suami kerana mereka gagal untuk membuatkan isteri mereka klimaks. Dalam erti kata lain, suami sudah pancut, tetapi isteri masih belum klimaks. Jadi kenapa isteri anda, atau kaum wanita secara […]

Khasiat Arnab

Khasiat Arnab

Pernah tak korang makan daging arnab? Admin rasa macam pernah makan kot masa zaman muda remaja dulu. Makan satay dengan burger dan daging arnab yang dipanggang semuanya admin dah pernah rasa memang sedap rasanya… tapi tak ingat lah pulak camna rasanya sedap yang macam mana tak tau nak admin describe kan macam mana rasanya.. hehe.. Kalau sebelum nie admin […]

Khasiat Belimbing Besi

5 Khasiat Belimbing Besi

Korang pernah dengar tak citer orang kuat yang makan buah belimbing besi? Hmm.. sebenarnya siapa-siapa pun boleh kalau nak makan besi.. hehe.. makanlah belimbing besi… malah ia bagus untuk kesihatan. Admin PB takde lah selalu sangat makan buah belimbing besi nie. Sebab admin tak berapa suka dengan rasanya. Tapi anak-anak memang suka makan belimbing.. err.. kalau ikutkan semua […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/