Posts Tagged ‘popular’

Ciri Fizikal Kucing Parsi

8 Ciri Fizikal Kucing Parsi

Kucing Parsi adalah salah satu baka kucing yang sangat popular dan menjadi kegilaan kepada pencinta kucing di Malaysia untuk dijadikan haiwan peliharaan. Dikenali dengan bulu panjang dan kembang yang boleh tumbuh sehingga 3 inci. Warna popular kucing Parsi ialah putih, hitam, kelabu, oren, atau kombinasi warna-warna ini. Haiwan yang comel, jinak dan penuh keletah ini […]

Tips Penjagaan Bunga Orkid

4 Tips Penjagaan Bunga Orkid

Bunga Orkid atau nama asalnya bunga Anggerik adalah salah satu daripada dua keluarga terbesar tumbuhan berbunga. Bunga Orkid merupakan salah satu tanaman hiasan yang amat popular di Malaysia. Dengan iklim yang panas dan lembap sepanjang tahun, Malaysia merupakan tempat taburan hidup bunga Orkid liar yang mencapai ribuan jenis. Bunga Orkid amat popular di tanam di kalangan […]

Khasiat Bunga Lily

5 Khasiat Bunga Lily

Bunga lily atau nama latinnya, Lilium Candidum L mempunyai bentuk yang sangat cantik dan pelbagai warna serta berbau wangi. Bunga lily putih adalah yang paling popular. Sememangnya khasiat yang terdapat pada bunga lily untuk kesihatan dan juga dalam penjagaan kecantikan memang telah terbukti dan tidak boleh disangkal lagi. Sungguhpun anda mungkin terpesona dengan kecantikan bunga […]

Rabun Malam

Petua Rawat Rabun Malam

Ada sesetengah orang tak boleh pandu kereta pada waktu malam sebab rabun malam. Silau katanya. Hmm… admin pun pernah mengalami masalah tu, tapi sekarang dah kurang sikit… tak pasti lak macam mana boleh ‘kurang’ sikit masalah silau tu, mungkin sebab banyak minum susu segar kot.. err.. ada kaitan ker tidak minum susu ngan silau nie? […]

Keburukan Monosodium Glutamate

8 Keburukan Monosodium Glutamate

Pernah tak korang makan Monosodium Glutamate? Hmm.. mungkin ada yg akan jawab pernah dan lebih ramai yang jawab tak pernah… dan sebahagian lagi mungkin jawab entah.. hehe.. Sebut jer monosodium glutamate nie satu benda makan yg melekat kat kepala otak ialah ‘maggie mee’..! admin nie satu masa dulu memang hantu maggie pun.. ahaks.. Monosodium Glutamate atau lebih popular […]

Petua Rawat Demam Campak

4 Petua Rawat Demam Campak

Korang dah pernah ke kena demam campak? Kalau yang tak pernah kena masa kecik-kecik dulu baik berhati-hati..  Sebabnya orang dewasa yang kena demam campak atau chicken pox ni tahap kroniknya lebih teruk berbanding kalau kita kena masa kita masih sekolah rendah dulu. Di kalangan orang dewasa yang kena chicken pox nie ada yang sampai dua […]

healthbenefitsofguava-1448911666k8n4g

4 Khasiat Jambu Merah

Buah jambu merah sememangnya sangat enak untuk dimakan, selain daripada enak untuk dimakan, jambu merah atau yang biasanya disebut dengan guava mengandungi banyak vitamin C dan polifenol yang dimana ianya berfungsi untuk mencegah pertumbuhan sel-sel kanser dalam tubuh badan anda. Buah jambu merah juga turut dikenali memiliki zat antioksidan yang sememngnya amat baik untuk kesihatan anda. Berikut dibawah ini admin […]

Santan Kelapa

Khasiat Santan, Herba Dan Minyak Bijan

Ramai wanita Melayu mengamalkan untuk membasuh kepala dengan santan. Santan tuh kira macam pengganti kepada syampu. Malah mungkin lagi bagus kot.. sebabnya kita akan rasa kulit kepala lebih sejuk selepas membasuh rambut dan kepala ngan santan. Santan sebenarnya membantu melembut dan menyinarkan rambut dan dengan itu dikatakan mampu mencegah kekeringan dan rambut pecah-pecah di hujung. Untuk […]

Senaman Zumba

6 Kebaikan Senaman Zumba

Senaman Zumba adalah senaman kesegaran yang menggabungkan unsur tarian salsa, tarian perut dan Bollywood. Itu yang admin baca dari internet. Walau apa pun senaman yang anda lakukan, samada ia zumba, yoga dan sebagainya, ia mampu memberikan kecergasan kepada tubuh kita. Senaman adalah suatu aktiviti yang bagus untuk kesihatan. Sejak kebelakangan ini ada satu ‘kegilaan’ baru dalam […]

Cinta Selebriti Mia Ahmad & Izham Tarmizi

10 Tips Bercinta Dengan Selebriti

Bercinta dan berkahwin dengan selebriti adalah perkara yang sering berlaku di dalam masyarakat kita. Biasanya selebriti memilih pasangan hidup di kalangan orang biasa kerana tidak mahu terlalu banyak publisiti sehingga tiada privasi di dalam melakukan aktiviti harian. Saat lensa kamera tabloid, portal dan majalah hiburan tertumpu pada anda tiada apa lagi yang mampu dilakukan selain […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/