Posts Tagged ‘tujuan’

Khasiat Teh Hitam

7 Khasiat Teh Hitam

Sejak dahulu lagi teh hitam telah menjadi kegemaran ramai. Ia merupakan salah satu minuman yang kaya dengan khasiat. Sebagai minuman yang baik, teh hitam juga kalah manfaatnya sama juga seperti teh hijau. Sungguhpun begitu, teh hitam lebih banyak mengandungi kafein jika dibandingkan dengan jenis teh lain. Teh hijau biasanya kehilangan rasa dalam setahun, namun rasa teh […]

Ciri Orang Suka Berhutang

5 Ciri Orang Suka Berhutang

Suka berhutang adalah satu tabiat yang tidak sihat dan jika dimulakan ianya akan menjadi kebiasaan dan akhirnya tabiat suka berhutang ini menjadi sebati di dalam diri dan sukar dibuang. Sikap  suka berhutang yang menjadikan duit sebagai tujuan utama untuk menyelesaikan sesuatu masalah bukanlah satu jalan yang selamat untuk semua orang. Masih terdapat jalan lain atau […]

Kebaikan Daun Betik

3 Kebaikan Daun Betik

Adapun rupa-rupanya pokok betik ni bukan setakat buahnya saja yang boleh dimakan, daun betik pun sebenarnya banyak manfaat dan kegunaannya. Haa.. admin baru jumpa maklumat nie dalam satu buku petua dahulukala dan admin nak kongsikan ngan semua pembaca Petua Bahagia yang admin kasihi sekelian… Kata orang betik dapat membantu menyejukkan badan.  Admin selalu jugak makan buah betik, terutamanya […]

Mata Bersinar

Petua Miliki Mata Bersinar

Haa… ada tak sesapa yang teringin nak mempunyai mata bersinar dan memukau..?  Kalau ada mata yang ‘memikat’ agaknya tak perlu lah lagi susah-susah nak ‘petik jari’ selepas nie… Sekali ‘jeling’ jer sepuluh yang datang tau.. ahaks… Dari mata turun ke hati… kerana matanya membuatkan ku tergoda..! Ayat pembuka bicara kat atas tu adalah ayat gurau-gurau jer […]

penissleeve

Penis Sleeve

Penis Sleeve Penis Sleeve dipakai ketika batang zakar sedang menegang. Ianya (Kondom Sleeve) didatangkan bersama dengan pelincir dan diperbuat daripada sejenis silikon kerana ianya bersifat mudah anjal dan sesuai untuk semua jenis zakar. Ianya juga dijamin selamat penggunaannya kerana tidak bertoksik dan tidak merbahaya atau memberi kesan sampingan kepada zakar anda. Fungsi Dan Ciri-Ciri Penis Sleeve […]

perniagaan

Bersaing Secara Sihat Dalam Perniagaan

KEHIDUPAN ini adalah satu persaingan. Dalam dunia perniagaan, persaingan adalah rempah ratus yang hampir tidak dapat dielakkan. Mereka yang mahu terjun ke dunia perniagaan perlu sanggup bergelumang dengan realiti persaingan dalam industri atau pasaran semasa. Bagi mereka yang bersifat negatif, persaingan adalah batu penghalang. Namun, bagi mereka yang bersifat positif dan berdaya saing, persaingan akan […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/