Posts Tagged ‘wajib’

Bahana Gambar Bogel

Bahana Gambar Bogel

Zaman teknologi sekarang banyak berlaku penyebaran gambar bogel di kalangan artis dan remaja Melayu yang semakin membimbangkan. Adakah penyebaran gambar bogel ini disebabkan ianya bocor dari simpanan peribadi atau ianya adalah gambar biasa yang telah di edit oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mengaibkan seseorang individu atau artis itu sendiri? Tidak dinafikan memang ada sesetengah […]

Impian

Impian

Pernah kita dengar tentang perkataan impian? Adakah ia sekadar mimpi? Atau ia adalah panduan buat kita menempuh segala cabaran untuk mencapai kejayaan. Mungkin semua orang memiliki cita-cita masing-masing. Pernahkah kita terfikir apakah perbezaan antara impian dan angan-angan? Ia sudah pasti sangat berbeza sekiranya kita dapat memahami secara mendalam tentang perkataan ini. Beza antara impian dan […]

Cabaran Suri Rumah

8 Cabaran Suri Rumah

Menjadi suri rumah sepenuh masa bagi wanita yang bekerjaya meninggalkan kerjaya dan jawatan yang disandang di sesebuah syarikat adalah cabaran yang paling besar kerana terpaksa menyesuaikan diri dengan suasana di rumah dan dikelilingi dengan anak-anak tercinta demi menjadi isteri mithali. Membesarkan anak-anak dengan pelbagai kerenah kadang-kadang membuatkan tahap kesabaran seseorang itu menjadi senipis kulit bawang […]

Khasiat Temulawak

7 Khasiat Temulawak

Khasiat temulawak bagi kesihatan juga sudah tidak perlu diragukan lagi kerana ia sudah lama digunakan sebagai bahan untuk perubatan tradisional. Temulawak merupakan salah satu tanaman herba yang cukup popular di Indonesia. Bahkan tanaman yang memiliki nama saintifik  iaitu ‘Curcuma Xanthorhizal’ ini merupakan tanaman asli Indonesia dan sememangnya menjadi salah satu bahan wajib dalam pembuatan jamu. Temulawak […]

Tips Berhijab

4 Tips Berhijab

Berhijab bukan sahaja wajib dan menjadi tuntutan agama bagi wanita Muslim namun ianya sekarang menjadi trend generasi muda yang menjadikan fesyen berhijab ini sebagai ikutan dan impak positif kepada remaja wanita agar memelihara aurat daripada dilihat oleh yang bukan mahram. Ada pelbagai jenis fesyen berhijab yang boleh dijadikan panduan dan ikutan para remaja wanita diluar […]

Tips Bangkit Rasa Ghairah

6 Tips Bangkit Rasa Ghairah

Bagi anda yang sudah berkahwin, untuk bangkit rasa ghairah bila-bila masa boleh sahaja menjadi sehangat asmara yang panas dan cukup mengghairahkan. Lagipun mengatur jadual hubungan seks tidak wajib, kerana pada bila-bila masa sahaja anda dan pasangan boleh melakukannya, sesuai dengan mood. Tetapi, ia akan menjadi lebih ‘superb’ dan benar-benar sehangat asmara pada saat anda. 1. Hujung Minggu Luang waktu […]

Kebaikan Bunga Ros

7 Kebaikan Bunga Ros

Sejak zaman dahulu lagi, bunga ros atau mawar dijadikan sebagai lambang cinta terutama bunga ros merah. Di sebalik kecantikan dan keindahan warnanya, ternyata bunga ros ini mempunyai khasiat yang baik untuk kesihatan dan kecantikan. Bagi dunia kecantikan, bunga ros dijadikan sebagai bahan untuk merawat wajah, kulit dan juga rambut. Manakala dalam dunia kesihatan pula, bunga […]

Tips Mudah Simpan Duit

5 Tips Mudah Simpan Duit

Nak kaya? Siapa yang tak nak, kan… Semua orang mahu kaya dan hidup senang. Nak hidup senang kenalah pandai simpan duit! Macam mana nak simpan duit, kalau duit asyik tak pernah cukup aje? Tapi, anda fikir tak, kalau tak menyimpan pun,  anda tetap merasakan duit yang ada tak pernah cukup pun? Simpan duit adalah kewajipan kita […]

Sertu

Sertu

Disebabkan nak sangat cari kasut New Balance.. admin terpegang material NB “kulit babi” , bro….???so hari ni terpaksa lah admin sertu. mula mula rasa macam confuse jugak dengan hukum hukum dia , so bila dah buat research , baru tahu . Hukumnya haram tetap haram. even tak sengaja, tetap kena bersihkan iaitu dengan sertu. sebab […]

Peralatan Wajib Memasak

7 Peralatan Wajib Memasak

Makanan sihat sangat berkait rapat dengan proses memasak dan penyediaan yang bersih. Jangan sampai terlepas pandang dalam soal penyediaan makanan pula, ya. Peralatan wajib memasak yang digunakan untuk menyediakan makanan perlu diambil kira. Memasak kena bersih, sempurna bagi memastikan makanan yang disediakan terpelihara kandungan nutrisinya dan pencemaran juga dapat dielak. Macam mana pun, anda wajib […]

https://www.facebook.com/johorsoutherntigers.com.my/videos/612746285555341/